Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

ΕΡΓΟΣΕ: Μία ντουζίνα δημοπρατήσεις πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα.


Σε αναμονή της εκκίνησης δημοπράτησης των νέων σιδηροδρομικών έργων είμαστε καθώς με την υπογραφή του Ψαθόπυργος-Ρίο τις επόμενες μέρες, οι εκκρεμότητες με τα έργα του 2015 θα έχουν κλείσει.

Πριν από 2 εβδομάδες κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων, σύμφωνα με την οποία η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ δεν έχει δημοπρατήσει κανένα νέο έργο εδώ και 19 μήνες. Αυτό το σκηνικό αναμένεται όμως όχι μόνο να αλλάξει αλλά να έρθουν νέα έργα με μαζικό τρόπο.

Για τον επόμενο μήνα έχει προγραμματιστεί η πρώτη μεγάλη δημοπράτηση που δεν είναι άλλη από την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του τμήματος Κιάτο-Αίγιο με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.

Στο συγκεκριμένο τμήμα είναι σε προχωρημένο στάδιο στο στρώσιμο των γραμμών το οποίο έχει ξεκινήσει με φορά από το Αίγιο προς το Κιάτο και το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά για να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια.

Για το καλοκαίρι έχει προγραμματιστεί όμως να πέσει "βροχή" από δημοπρατήσεις για νέα έργα. Συγκεκριμένα θα έχουμε: την δημοπράτηση για τις υπολειπόμενες εργασίες (Β φάση έργων) εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και την υπόγεια σύνδεση με Μετρό με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ενώ προγραμματίζεται η δημοπράτηση για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων. Αυτό το έργο θα προχωρήσει εφόσον το έργο καταφέρει να τραβήξει χρηματοδότηση από το CEF (Connecting Europe Facilities).

Μέσα στη χρονιά όμως αναμένουμε και την δημοπράτηση για την εργολαβία κατασκευής επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης της νέας σιδ/κής γραμμής Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος που θα ολοκληρώσει τα έργα σε αυτό το τμήμα και θα φέρει το σύγχρονο τρένο ένα βήμα από την Πάτρα.

Επίσης θα έχουμε 3 σημαντικά έργα και για το Περιφερειακό δίκτυο που αφορά 
1. Την δημοπράτηση για την παραλλαγή της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-Βόλος και εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος 
2. Την δημοπράτηση για την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση σιδ/κής γραμμής Ισθμός-Λουτράκι 
3. Την δημοπράτηση για την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com