Γρήγορο τέλος είχε και η τελευταία προσπάθεια της ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ να ανατρέψει την διαμορφωμένη κατάσταση στο σιδηροδρομικό έργο και να πάρει από τους Ιταλούς το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του ypodomes.com την Παρασκευή το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να απορρίψει την προδικαστική προσφυγή της Ελληνικής εταιρείας και έτσι ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή του έργου που θα συμβεί τον Μάρτιο. Πρόκειται για την σύμβαση κατασκευής για την υποδομή του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 10,5χλμ που αναλαμβάνει να κατασκευάσει η Ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture με έκπτωση 45,2%
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του ypodomes.com την Παρασκευή το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να απορρίψει την προδικαστική προσφυγή της Ελληνικής εταιρείας και έτσι ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή του έργου που θα συμβεί τον Μάρτιο. Πρόκειται για την σύμβαση κατασκευής για την υποδομή του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 10,5χλμ που αναλαμβάνει να κατασκευάσει η Ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture με έκπτωση 45,2%
Το έργο έχεi μεγάλη ιστορία πίσω του καθώς δημοπρατήθηκε πριν από 2 χρόνια (Ιούνιος 2014), ακολούθησε ένας μεγάλος δικαστικός αγώνας μεταξύ των δύο πρώτων μειοδοτών (GD και Π.Καρράς) με νικήτρια την Ιταλική εταιρεία. Πριν περίπου 1,5 μήνα πέρασε η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων και πλέον με την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων θα πάμε για τις υπογραφές. Δυστυχώς από την διαγωνιστική διαδικασία χαμένο βγήκε το έργο και κατ`επέκταση η προσπάθεια εκσυγχρονισμού που γίνεται στη χώρα καθώς το έργο πάει πίσω κατά τουλάχιστον 1,5 χρόνο από τον αρχικό προγραμματισμό.
Το έργο σύμφωνα με την προκήρυξη πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 36 μήνες δηλαδή θα πρέπει να ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2020, όμως αυτό θα εξαρτηθεί από τις γνωστές καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις αλλά και των μελετών εφαρμογής. Μέχρι σήμερα κανένα από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας δεν έχει καταφέρει να τελειώσει στον προβλεπόμενο χρόνο με την μέση καθυστέρηση που καταγράφεται να φτάνει τα 1-2 χρόνια στην καλύτερη περίπτωση.
Να σημειώσουμε πως το έργο αφορά την υποδομή του τμήματος σε εντελώς νέα χάραξη και όχι τις γραμμές, πράγμα που σημαίνει πως για να το δούμε να λειτουργεί απαιτείται άλλη μία εργολαβία για γραμμές, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και την κατασκευή σταθμών η οποία αναμένεται να βγει στον αέρα στα τέλη του 2018.
Αυτό όπερ και σημαίνει ότι αν υπογραφεί το έργο ηλεκτροκίνησης στα μέσα του 2019 και με 24 μήνες προθεσμία για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης θα φτάσουμε περίπου στο 2021 για την πλήρη λειτουργία της γραμμής με τη νέα γραμμή να είναι διπλή, ηλεκτροκινούμενη, με ανισόπεδες διαβάσεις και νέους σταθμούς, φέρνοντας μετά από αρκετά χρόνια και πάλι τον σιδηρόδρομο στην αυλή της πόλης της Πάτρας.
Τότε, το τρένο θα μπορεί να διανύει την απόσταση Ρίο-Αθήνα σε περίπου 2 ώρες αναπτύσσοντας ταχύτητες που κατά τόπους θα φτάνουν και τα 200χλμ. ενώ και η απόσταση Ρίο-Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος θα είναι επίσης γύρω στις 2 ώρες εξυπηρετώντας σχεδόν πλήρως τις ανάγκες των περιοχών της Βόρειας Πελοποννήσου από την Κόρινθο μέχρι και την Πάτρα.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com