Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

Πάτρα. Το παρελθόν του ΟΣΕ που μπορεί να έχει μέλλον.

Πάτρα: Το παρελθόν του ΟΣΕ που μπορεί να έχει μέλλονΡιζική αλλαγή στο πρώην αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στον Αγιο Διονύσιο επέφερε ο εξωραϊσμός του κτιρίου που στεγάζει υπηρεσίες του μέσου σταθερής τροχιάς στην Πάτρα.
Οι εργασίες ανακαίνισης των παλαιών γραφείων του ΟΣΕ (στη συμβολή της Αθηνών με την Αγίας Σοφίας) ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και ήδη λειτουργεί στον χώρο η υπηρεσία γραμμής του τρένου.
Το κτίριο ήταν λειτουργικό μέχρι την περίοδο πριν από το 2010, καθώς αποτελούσε την έδρα των μηχανοδηγών που ανήκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου ήταν πολύ σημαντικό ότι ανακαινίστηκε εξωτερικά και εσωτερικά, αφενός γιατί το κτίριο «κουβαλάει» μνήμες από την τοπική ιστορία του τρένου στην Πάτρα και ευρύτερα, και αφετέρου γιατί το υπάρχον προσωπικό προσφέρει πλέον τις υπηρεσίες του σε ένα σύγχρονο και αξιοπρεπές περιβάλλον.
Ο ευπρεπισμός του περιλαμβανόταν σε ένα μεγάλο έργο που αφορούσε στην ανακαίνιση των σιδηροδρομικών σταθμών της Πάτρας, του Ρίου και του Πύργου, εκτός των κτιρίων γραφείων στο σύμπλεγμα του Αγίου Διονυσίου όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες Γραμμής και Επιθεώρησης.
Οπως δήλωσε στην «Π» το στέλεχος του ΟΣΕ στην Πάτρα, Χρήστος Οικονόμου, τα κτίρια επιβατών και τα βοηθητικά κτίρια των σταθμών είχαν υποστεί μεγάλη φθορά εξαιτίας του χρόνου και χρειαζόταν η συντήρησή τους. Είναι σημαντικό ότι με την ανακαίνιση επιτεύχθηκε και η ενεργειακή αναβάθμιση.
Αλλο κομμάτι του ίδιου έργου αφορούσε στην αποκατάσταση ζημιών, καθώς και τις έκτακτες ή/και προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, στις γραμμές Αγίου Ανδρέου-Αγίου Βασιλείου (Προαστιακός Πάτρας) και Κατακόλου-Ολυμπίας. Ενα τρίτο κομμάτι αφορούσε την προσθήκη στεγάστρων (αφαιρουμένων, ώστε να δύνανται να αφαιρεθούν και επανατοποθετηθούν σε διαφορετική αποβάθρα) σε έξι
αποβάθρες του Προαστιακού Πάτρας: Παναχαϊκή, Αγυιά, Μποζαΐτικα, Καστελλόκαμπος, Ρίο, Αγιος Βασίλειος.

ΤΟ ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ

«Στοίχημα» για την περιοχή αποτελεί η μελλοντική αξιοποίηση του διατηρητέου κτιρίου που βρίσκεται εντός του παλαιού αμαξοστασίου στον Αγιο Διονύσιο.
Στον ίδιο χώρο (εντός του αμαξοστασίου) προβλέπεται να κατασκευαστεί ο τερματικός σταθμός του σύγχρονου τρένου.
Μελέτες που έχουν γίνει από τον ΟΣΕ προτείνουν τη δημιουργία δύο αποβαθρών (υπόγεια και ισόγεια) για την εξυπηρέτηση του μέσου σταθερής τροχιάς. Η μία για να εξυπηρετεί το σύγχρονο τρένο και η άλλη τους χρήστες του Προαστιακού.
Το διατηρητέο κτίριο της οδού Αθηνών προβλέπεται μετά τη ριζική ανακαίνισή του να χρησιμοποιηθεί για γραφεία και για την δημιουργία ενός πόλου με εμπορικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα (καταστήματα εστίασης, αναψυχής κ.ά.). Ο χώρος σήμερα δεν θυμίζει σε τίποτα την παλιά αίγλη του. Αντιθέτως, εμφανίζει έντονα σημάδια εγκατάλειψης.
Τμήμα του οικοπεδικού χώρου στο παλαιό αμαξοστάσιο διεκδικείται από τον Δήμο Πατρέων, ο οποίος θέλει να το μετατρέψει σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, μέχρι να έλθει η ώρα που το σύγχρονο τρένο θα «μπει» στην πόλη.


ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
Πηγή: pelop.gr