Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Σολομώντεια λύση για να πάει το τρένο στην Πάτρα.

Συνεχίζεται η προσπάθεια να βρεθεί η χρυσή τομή για να φτάσει τελικά ο σιδηρόδρομος στην πόλη της Πάτρας. Στην προ ημερών επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο Δημαρχείο της πόλης και την κατ`ιδίαν συνάντηση με τον Δήμαρχο κο Πελετίδη φάνηκε ότι πάει με συναινετική διάθεση.

Όπως όλα δείχνουν ο Υπουργός είναι διατεθειμένος να δώσει στην πόλη ένα κομμάτι υπογειοποίησης με τον όρο να φτάσει το τρένο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο σε επίγεια χάραξη. Άνθρωποι του Σιδηρόδρομου σημειώνουν στο ypodomes.com ότι ουσιαστικά αυτή θα μπορούσε να είναι η Σολομώντειος λύση προκειμένου να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι και το κυριότερο, να έλθει ο σύγχρονος Σιδηρόδρομος στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, πράγμα αδιανόητο σε κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα.

Να θυμίσουμε πως η χάραξη του τμήματος Ρίο-Λιμάνι Πάτρας έχει γίνει πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ Υπουργείου και Δήμου εδώ και χρόνια λόγω της φαραωνικής απόφασης προ δεκαετίας να γίνει πλήρης υπογειοποίηση στο τμήμα αυτό.

Όπως σημειώνουν σιδηροδρομικά στελέχη στο ypodomes θα μπορούσε να γίνει μία νέα διπλή επίγεια σιδηροδρομική γραμμή στα σημερινά όρια της γραμμή από τα Μποζαϊτικα μέχρι τον Άγιο Διονύσιο και εκεί να γίνει ένας μεγάλος σύγχρονος Κεντρικός Σταθμός. Με αυτόν τον τρόπο η χώρα θα διασφάλιζε την ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ που έχει την υποχρέωση να τον έχει ολοκληρώσει μέχρι το 2022 και έτσι να συνδεθεί η πόλη.

Το δεύτερο τμήμα του έργου θα είναι το Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας πλήρως υπογειοποιημένο με 2 εκδοχές. Η πρώτη θα περνά κάτω από τη σημερινή χάραξη και άλλη θα έχει νέα χάραξη μέσα από το λιμάνι. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρουμε πως σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για το δεύτερο τμήμα καθώς θα πρέπει να γίνουν εκ νέου μελέτες και φυσικά όταν μιλάμε για ένα υπόγειο έργο, τότε ο χρόνος μεγαλώνει γεωμετρικά.

Άρα το πιθανότερο είναι εφόσον η πρόταση περάσει το έργο να γίνει σε 2 φάσεις, με την πρώτη που αφορά το τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος μήκους περίπου 5χλμ να μπορεί να ολοκληρωθεί ακόμα και μέχρι το 2021. Ο λόγος; δεν υπάρχουν απαλλοτριώσεις ή κίνδυνος για αρχαιολογικά καθώς το τμήμα θα "πατά" στην υπάρχουσα υποδομή. Οι μελέτες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν μέχρι το 2018 και με ένα διαγωνισμό-σκούπα (υποδομή-επιδομή-ηλεκτροκίνηση) το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε 2 χρόνια.

Το δεύτερο τμήμα μήκους περίπου 2,5χλμ θα χρειαζόταν επιπλέον 1-2 χρόνια με πιθανότερο χρόνο ολοκλήρωσης το 2023.

Πρόκειται ίσως για την πρώτη φορά που γίνεται μία τέτοια κίνηση από την πλευρά του Υπουργείου, που δείχνει την διάθεση για να βρεθεί η χρυσή τομή και το έργο να γίνει με τις ευλογίες όλων.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ

Την ώρα που η Πάτρα ακόμα δεν έχει αποφασίσει τι θα γίνει με την έλευση του σύγχρονου τρένου, λίγο πιο ανατολικά τα έργα ολοκληρώνονται. Το τμήμα Κιάτο-Αίγιο ολοκληρώνεται μέσα στο έτος και μέχρι το τέλος του 2017 θα δοθεί στην κυκλοφορία. Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση Αθήνα-Αίγιο θα μπορεί να γίνει σε περίπου 90 λεπτά ενώ στο Κιάτο θα αλλάζεται η μηχανή από ηλεκτράμαξα σε ντιζελάμαξα (όπως γίνεται στον Παλαιοφάρσαλο με το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη).

Η λειτουργία του τρένου ύστερα από 12 χρόνια απουσίας θα είναι καταλυτική για τη Βόρεια Πελοπόννησο ενώ θα μπει και στην Αχαϊα, αλλά όχι στην Πάτρα. Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει μέχρι το 2020 (φέτος γίνεται η δημοπράτηση της).

Το τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος-Ριο αναμένεται να λειτουργήσει σταδιακά από το 2019 μέχρι το 2021. Ειδικότερα τα έργα στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα.

Ηλεκτροκίνηση σε αυτό το τμήμα αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά από το 2020 μέχρι το 2022.

Μεγάλο ζητούμενο παραμένει η πλήρης λειτουργία της γραμμής Αθήνα-Πάτρα που θα διανύεται σε λιγότερο από 2 (περίπου 1 ώρα και 50 λεπτά) και θα έχει τη δυνατότητα ο επιβάτης να μεταβαίνει από το κέντρο της Αθήνας στο κέντρο της Πάτρας και από εκεί να χρησιμοποιεί τα τοπικά μέσα μεταφοράς, όπως άλλωστε γίνεται σε όλες τις σιδηροδρομικές συνδέσεις στην Ευρώπη.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com