Η πολιτική αντίδραση μπορεί και να αποδειχθεί επαρκές εργαλείο για την πόλη της Πάτρας, στην προσπάθειά της να μπλοκάρει τυχόν σχέδιο διχοτόμησης της παραλιακής της ζώνης με επίγεια διέλευση του τρένου.
Στα πλάνα του δήμου είναι και η δικαστική προσφυγή, εάν χρειαστεί, στη βάση σοβαρών επιχειρημάτων. Αλλά και μόνο η κοινωνική εναντίωση μπορεί να αποδειχθεί καταλυτική: Οπως σημείωνε χθες, μιλώντας στην «Π» ο αντιπεριφερειάρχης Γρηγόρης Αλεξόπουλος, η διαπιστωμένη κοινωνική συναίνεση είναι όρος ων ουκ άνευ για να εγκρίνεται από τις Βρυξέλες η χρηματοδότηση ενός έργου υποδομής. Εάν αυτή δεν υπάρχει, το έργο απειλείται να «μείνει από καύσιμο».
Αλλά ποια είναι τα πραγματικά πλάνα Κυβέρνησης και Πολιτείας;
Επίσημα, λέει ο αντιδήμαρχος Χ. Κορδάς, έχουμε μείνει σε προ μηνών ενημέρωση από Χ. Σπίρτζη. Ο υπουργός είχε διαβεβαιώσει τη δημοτική αρχή ότι θα εξεταστούν όλες οι τεχνικές λύσεις.
Στη συνέχεια, τόσο ο ίδιος, όσο και ο υπουργός Επικρατείας Ν. Παππάς- προφανώς σε συνεννόηση με τον κ. Σπίρτζη- είπαν ότι δεν χωρούν φαραωνικές λύσεις για τη χάραξη της γραμμής. Αμφότεροι εννοούσαν ότι «δεν παίζει» η υπογειοποίηση από Κανελλοπούλου μέχρι νότια έξοδο. Μένει ως θεωρητικό ενδεχόμενο η βύθιση (πλήρης ή μερική;) μεταξύ Αγιου Διονυσίου και Παπαφλέσσα, περίπου. Αλλά δεν έχουμε καμία ένδειξη ότι ο ΟΣΕ την ευνοεί.
Σύμφωνα με τον αχαιό βουλευτή Α. Κατσανιώτη, είναι αμφίβολο εάν συμπίπτουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Οπως μας έλεγε χθες ο βουλευτής, κάτι που και η «Π» έχει διαπιστώσει, ο ΟΣΕ δεν συζητάει υπόγεια διέλευση. Αντίθετα, η ΕΡΓΟΣΕ είναι πιο διαλλακτική.
Σύμφωνα με τον Χ. Κορδά, η επίσημη θέση της Πολιτείας είναι η υπογειοποίηση. «Αυτή η πρόταση έχει κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Και αυτή είναι που έχει εγκριθεί».
Οπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, ο Δήμος δεν μπορεί να μεταβάλει άποψη. «Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς στην πόλη που μπορεί να πει Ναι στην επίγεια διέλευση». Και πάντως όχι η δημοτική αρχή Πελετίδη, η οποία θα έχει το πάνω χέρι τουλάχιστον μέχρι το 2019.
Γιατί άλλαξαν τα πλάνα του ΟΣΕ; Ο κ. Κορδάς εκτιμά ότι ο Οργανισμός ξέμεινε από χρήματα. Και σέρνει την πόλη σε αποδοχή ενός σχεδίου, υπό την πίεση των χρονικών περιθωρίων αλλά και με προπαγάνδα για ανύπαρκτα κόστη.
Πηγή: pelop.gr
