Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Μπαίνουν νέες ράγες στο μετρό.

ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Εως τον Μάρτιο του 2017 τοποθετείται χρονικά η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό (Αλσος Βεΐκου - Γουδή), η οποία αναμένεται να αποσυμφορήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και του Ζωγράφου που μέχρι σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς.
Παράλληλα τα νότια προάστια εξυπηρετούνται από το τραμ και συγκεκριμένα από τις στάσεις Τζιτζιφιές και Δέλτα Φαλήρου, ενώ από την επόμενη χρονιά μέσω τραμ θα εξυπηρετείται και ο Πειραιάς.
Την ίδια στιγμή τη σύνδεση με το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος για τα επόμενα τουλάχιστον δέκα χρόνια θα αναλάβει ο ΟΑΣΑ με τροποποίηση υφιστάμενων και ίδρυση νέων λεωφορειακών γραμμών καθώς ακόμα δεν υπάρχει οριστική απόφαση για το αν θα φτάσει μέχρι εκεί το μετρό.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, πάντως, αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τη διοίκηση της «Αττικό Μετρό», η οποία εντός της επόμενης χρονιάς θα προχωρήσει στην πλήρη επαναχάραξη της στρατηγικής της αφού λάβει υπόψη της τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, τα οποία συγκεντρώνει αυτήν την εποχή.

Οι επεκτάσεις

Σε ό,τι αφορά στις περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό βάσει του προγραμματισμού, θα «ξεκλειδώσει» το υπόλοιπο της γραμμής 4, ενώ προς ωρίμανση προωθείται και η επέκταση της γραμμής 3 προς Ιλιον μήκους 3,5 χλμ. με 3 νέους σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο υπόλοιπο της γραμμής 4 εντάσσονται τα τμήματα Γουδή - Μαρούσι με 9,5 χλμ., 8 σταθμούς, προϋπολογισμού 900 εκατομμυρίων ευρώ, Ευαγγελισμός - Βύρωνας/Α. Ηλιούπολη, με 4,3 χλμ., 3 σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, Αλσος Βεΐκου - Περισσός με 3 χλμ., 2 σταθμούς, προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ και Μαρούσι - Λυκόβρυση με 4,5 χλμ., 3 σταθμούς, προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής, το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί έως τον Μάρτιο του 2017, θα έχει μήκος 11,7 χιλιόμετρα και 14 σταθμούς, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Ολόκληρη η γραμμή 4 (Περισσός - Αλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.
Αν και αρχικά είχε υπολογιστεί ότι το πρώτο τμήμα έως το Γουδή θα εξυπηρετούσε περί τους 220.000 επιβάτες ημερησίως, πλέον εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός έχει ανέβει στους 250.000 και θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Το συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνει τους σταθμούς Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Στις αποβάθρες των νέων σταθμών σχεδιάζεται να τοποθετηθούν αυτόματες θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού, ο οποίος θα είναι υπεραυτόματος και θα μπορεί να κινείται μόνο με συνοδό.
Η γραμμή θα έχει ανταπόκριση με την υφιστάμενη γραμμή 2 σε δύο σημεία (σταθμοί Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός), ενώ όταν αποδοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο της γραμμής 4 θα «συναντιέται» με το υφιστάμενο δίκτυο και στους σταθμούς Κατεχάκη, Μαρούσι και Περισσός.
Η έναρξη των εργασιών κατασκευής, πάντως, δεν τοποθετείται πριν από το 2018, ενώ υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 8-10 χρόνια για να δοθεί στην κυκλοφορία.
Σε ό,τι αφορά στις επόμενες επεκτάσεις του μετρό εξακολουθεί να διερευνάται το ενδεχόμενο σύνδεσής του με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, καθώς επίσης και επεκτάσεις που θα καλύπτουν τα δυτικά προάστια και τις περιοχές Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης.

Το Κέντρο Πολιτισμού

Μέχρι τότε τη λύση για τη συγκοινωνιακή σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού θα δώσει ο ΟΑΣΑ, με τροποποιήσεις υφιστάμενων γραμμών αλλά και την ίδρυση μιας νέας γραμμής εξπρές από τον Σταθμό Συγγρού-ΦΙΞ προς το ΚΠΙΣΝ, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.
Επιπλέον μέχρι το τέλος του χρόνου ακόμα τρεις γραμμές θα τροποποιηθούν ώστε να εξυπηρετούν την αυξημένη κίνηση προς το Κέντρο Πολιτισμού με στάσεις κοντά ή εντός των εγκαταστάσεών του. Πρόκειται για τη γραμμή 860 που ενώνει το Παλαιό Φάληρο με το Σχιστό διασχίζοντας και εξυπηρετώντας δυτικά προάστια, τη γραμμή 910 (Σταθμός Συγγρού Φιξ-Τζιτζιφιές - κυκλική) και τη Χ80 Πειραιάς-Ακρόπολη, που επανασχεδιάζεται ώστε να έχει στάση εντός του Κέντρου.

Συντάκτης: Μ. ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: ethnos.gr
Μ. ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ