Θα χρειαστεί ακόμη χρόνος ωσότου η συμφωνία του ελληνικού Δημοσίου με την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiano για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ολοκληρωθεί, δηλαδή να εκταμιευθεί το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ και η διοίκηση του οργανισμού να περιέλθει στους Ιταλούς.
Και αυτό επειδή απαιτείται το Ελεγκτικό Συνέδριο να εγκρίνει τη σύμβαση αγοραπωλησίας της ΔΕΚΟ, με την υπόθεση, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, να μην έχει ακόμη συζητηθεί.
Θα πρέπει να ακολουθήσει, η αποστολή της συμφωνίας μεταβίβασης μετοχών στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν προκειμένου να εγκριθεί η διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξης των 750-800 εκατ. ευρώ. Η έγκριση θεωρείται, εν πολλοίς, προειλημμένη απόφαση, δεδομένου ότι η επιτυχής αποκρατικοποίηση της εταιρείας αποτελούσε, διαχρονικά, για την Κομισιόν προαπαιτούμενο για την μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και για το κλείσιμο του φακέλου της Ε.Ε. περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων.
Πηγές που παρακολουθούν την πορεία της αποκρατικοποίησης τοποθετούν στους τέσσερις μήνες το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να λάβει χώρα το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας. Ήδη, πάντως, έχουν περάσει περίπου τρεισήμισι μήνες από τις 14 Ιουλίου οπότε έγινε αποδεκτή η δεσμευτική προσφορά της θυγατρικής εταιρείας της Trenitalia.
Εάν το deal ολοκληρωθεί, μέχρι τον Μάρτιο του 2017, τότε ο συνολικός χρόνος που χρειάστηκε μέχρι το κρατικό περιουσιακό στοιχείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αξιοποιηθεί είναι περίπου τέσσερα χρόνια με αφετηρία την 28η Ιουνίου 2013 οπότε το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την έναρξη αξιοποίησης της εταιρείας.
Επενδύσεις
Όπως έχει μεταδώσει το Capital.gr, οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι προγραμματίζουν να επενδύσουν συνολικά 94 δισ. ευρώ μέχρι το 2026. Στην Ελλάδα, η εταιρεία αναμένεται να δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη και του δικτύου του Προαστιακού.
Οι Ιταλοί εντοπίζουν, ακόμη, δυναμική ανάπτυξης στις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ενώ κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο του εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.
Να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2016 το ιταλικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε την μερική πώληση του ποσοστού που διαθέτει το υπουργείο Οικονομικών της χώρας στην Ferrovie dello Stato Italiane.
Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr