Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

Το ΣτΕ ανοίγει το δρόμο για τη σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος - Ρίο

Ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη ενός από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της χώρας καθώς η απόφαση που εξέδωσε σήμερα το Συμβούλιο της Επικρατείας, σηματοδοτεί την οριστική ανάθεση της γραμμής Ψαθόπυργος - Ρίο στην ιταλική GD Infrastrutture. Με την απόφαση 332/16 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, ακυρώθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η Πόρτο Καρράς για την αναστολή της υπογραφής της σύμβασης με την ιταλική εταιρία. 

Αυτό σημαίνει ότι η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται άμεσα να δημοσιεύσει την πρόσκληση για την υπογραφή της σύμβασης με την GD Infrastrutture και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σημαντικό έργο μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017. 

Η σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος - Ρίο είναι ίσως ο σημαντικότερος κρίκος στην αλυσίδα των έργων που απαιτούνται για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αθήνας με την Πάτρα. Το μήκος της γραμμής φτάνει τα 10,5 χλμ., ενώ ο προϋπολογισμός του έργου κυμαίνεται στα 214 εκατομμύρια ευρώ λόγω των σημαντικών τεχνικών δυσκολιών της κατασκευής. 

Η έναρξη του έργου έχει καθυστερήσει εδώ και δύο χρόνια. Η ιταλική εταιρία είχε αναδειχθεί μειοδότης του σχετικού διαγωνισμού, όμως είχε αποκλειστεί διότι από τον έγγραφο ασφαλιστικής ενημερώτητάς της απουσίαζε η σφραγίδα apostille που πιστοποιούσε την γνησιότητα του εγγράφου. 

Ακολούθως η ΕΡΓΟΣΕ ανέθεσε το έργο στον επόμενο μειοδότη, την Πόρτο Καρράς. Χρειάστηκε περισσότερο από ενάμισι έτος, ώστε οι δικηγόροι της ιταλικής εταιρίας Αριστείδης Παπασπύρου και Γιώργος Γεραρής να εξηγήσουν σε ΕΡΓΟΣΕ και δικαστικές Αρχές ότι η σφραγίδα apostille απουσίαζε από το έγγραφο της GD Infrastrutture, επειδή το έγγραφο είχε εκδοθεί ψηφιακά και δεν έφερε ιδιόχειρη υπογραφή και σφραγίδα … 

Πλέον, η απόφαση του ΣτΕ, σηματοδοτεί την άρση όλων των εμποδίων που υπήρχαν για να φτάσει το τρένο μέχρι τα όρια της Πάτρας.

Πηγή: real.gr