Στον «απόηχο» του ατυχήματος τρένου με ΙΧ στην γραμμή στην περιοχή της Παραλίας Πατρών ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης μίλησε στον MAX FM 93,4 για τις εξελίξεις γύρω από το εν λόγω θέμα τονίζοντας πως το αυτοματοποιημένο σύστημα λειτούργησε καλά ενώ παρουσίασε και τα βήματα που έχουν γίνει προς τα εμπρός για την βελτίωση των ζητημάτων του προαστιακού της Πάτρας.
dete.gr
Την διαδικασία την οποία ακολουθείται όταν ένα τρένο περνάει από συνεχόμενες διαβάσεις εξήγησε ο κ. Τερεζάκης:
«Ευτυχώς εξελίχθηκε σε ατύχημα και όχι δυστύχημα, αυτό είναι το σημαντικότερο. Ότι δηλαδή δεν υπάρχει απώλεια ζωής. Απομένει να δούμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το περιστατικό. Στο συγκεκριμένο περιστατικό ενεργοποιήθηκε το αυτόματο σύστημα και στις τρεις στάσεις αλλά ο οδηγός σταμάτησε το τρένο γιατί συνειδητοποίησε ότι έγινε βλάβη. Μόλις αποκαταστάθηκε η ζημιά, ο οδηγός ξεκίνησε πάλι. Όμως όταν δεν περάσει το τρένο στις μπάρες μέσα σε 3,5 λεπτά τότε αυτές αυτομάτως ανεβαίνουν για να απελευθερώσουν την οδική κυκλοφορία, να μην δημιουργούσουν πρόβλημα.
Εν συνεχεία ο μηχανοδηγός οδηγεί κάτω από αυτές τις συνθήκες και προσεγγίσει τις μπάρες με χαμηλή ταχύτητα και έτσι το σύστημα επανεργοποιείται. Με βάση τις βιντεοσκοπήσεις που έχουμε φαίνεται ότι κάτι τέτοιο δεν ακολουθήθηκε αφού πέρασε το διάστημα των 3,5 λεπτών λόγω της ζημιάς. Είναι πάντως όλα καταγεγραμμένα. Φαίνεται από το βίντεο ότι είναι σηκωμένες οι μπάρες. Κανείς δεν μπορεί να πει τώρα για τον μηχανοδηγό. Από εκεί και πέρα, από την στιγμή που αποκαταστάθηκε η ζημιά, το πώς έπρεπε να κινηθεί και με τί ταχύτητα πήγαινε ο συρμός, όταν ήταν σηκωμένες οι μπάρες, είναι ζητήματα που θα εξετασθούν στο πόρισμα το οποίο θα πρέπει να βγάλουμε και να το στείλουμε στις αρμόδιες αρχές».
Τι έπρεπε να έχει κάνει ο οδηγός του αυτοκινήτου
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και με τα όσα εξήγησε ο κ. Τερεζάκης οι οδηγοί των αυτοκινήτων και στην προκειμένη περίπτωση ο οδηγός του ΙΧ που συγκρούστηκε με το τρένο θα:
-Πρέπει να ακολουθούν την οδική σήμανση
-Σε κάθε διάβαση του τρένου υπάρχει σήμανση STOP και το όχημα πρέπει να σταματήσει
-Όταν υπάρχει σύγκρουση αυτοκινήτου και τρένου πάντα έχουμε θύματα με τα αυτοκίνητα.
Εκσυγχρονίζεται η γραμμή
«Όσον αφορά τις υποδομές είναι γεγονός ότι είχαμε μείνει με πλημμελή συντήρηση λόγω οικονομικών περιορισμών τα προηγούμενα χρόνια. Εδώ και ένα χρόνο έχουμε εγκαταστήσει ανάδοχο ο οποίος σκοπό έχει να συντηρήσει τη γραμμή σε ορισμένα σημεία όπως εκεί που έγινε ο εκτροχιασμός στην Όθωνος Αμαλίας πριν από περίπου ένα χρόνο. Πράγματι, έχει γίνει δουλειά στο κεντρικό κομμάτι. Εν συνεχεία επεμβαίνουμε σε σημεία τα οποία έχουν αργοπορίες και ο κόσμος εκφράζει παράπονα. Δεν είναι εύκολη δουλειά. Θα ήθελα να έχουν γίνει περισσότερα βήματα αλλά υπάρχουν και πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες», υπογράμμισε ο Διεθνών Σύμβουλος.
Σημειώνεται ότι η γραμμή του τρένου έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως στο κομμάτι από Γούναρη έως Αγίου Νικολάου, ενώ συνεχίζονται κατά προτεραιότητα (ανάλογα δηλαδή με τις ανάγκες) οι εργασίες προς τα νότια και τα βόρεια, έχοντας ολοκληρώσει σχεδόν σε ότι έχει να κάνει με τον πρώτο τομέα και ξεκινώντας παρεμβάσεις στον δεύτερο.
Παράλληλα έχει υπογραφεί η σύμβαση με εργολάβο για το θέμα της έντονης βλάστησης που υπάρχει κατά μήκος της γραμμής του τρένου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, αρμοδιότητα για την υποδομή έχει ο ΟΣΕ, ενώ για τους συρμούς η Hellenic Train.