Τα συνεργεία έπιασαν δουλειά για την επέκταση του Προαστιακού από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα , αίτημα το οποίο διατύπωναν διαρκώς οι τοπικές κοινωνίες , σύλλογοι και φορείς. Στον Αλισσό ήδη εκτελούνται έργα όπως προκύπτει από τις φωτογραφίες του Προέδρου του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Αλισσαίων, "Πείρος" Δημήτρη Μπαρμπούνη.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας και οι σχετικές υπογραφές για ένα από τα δύο υποέργα έπεσαν στην Αθήνα στο τέλος Αυγούστου.
Τι περιλαμβάνει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα
Όπως έχει ανακοινώσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας το έργο (υποέργα 1 και 2) συνολικού κόστους 5.360.402,58 ευρώ έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Δυτικής Ελλάδας και Φορέας Υλοποίησής του είναι ο ΟΣΕ ΑΕ.
Το συνολικό φυσικό αντικείμενο του έργου (υποέργα 1 και 2) αφορά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων, στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού, στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού μήκους γραμμών 20,8 χλμ.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και διαμόρφωση των στάσεων: Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας, Ανθείας, Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση –Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός και Κάτω Αχαΐα. Σε κάθε στάση προβλέπεται η διαμόρφωση αποβάθρας συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων και εξοπλισμού (καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων), και τον ηλεκτροφωτισμό.
Η υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή πρόκειται να αναβαθμιστεί για τις ανάγκες της κυκλοφορίας και η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αγ. Ανδρέας – Κ.Αχαΐα είναι 90km/h.
Προβλέπεται επίσης η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων με νέου τύπου από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα με αντιολισθητική επιφάνεια
Μέρος του έργου αποτελεί και η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.
Το υποέργο 1 «Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα» είχε δημοπρατηθεί στις 24 Μαΐου 2016 και η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 3 μήνες, χρόνος ρεκόρ για τέτοιου είδους έργα, και αποτελεί την πρώτη ένταξη στο νέο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας.
Στόχος είναι τα έργα να ολοκληρωθούν σε έναν περίπου χρόνο απο τωρα.
Πηγή: thebest.gr