Σημαντικές πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο να κηρυχθεί άγονος ο, προγραμματισμένος για την Δευτέρα 1η Αυγούστου, διαγωνισμός για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο. Και αυτό επειδή υπάρχουν εκκρεμή ζητήματα που θα μπορούσαν να κρατήσουν μακριά από τη διαδικασία τα δύο ενδιαφερόμενα σχήματα, δηλαδή την Cosco με τις εταιρείες επένδυσης σε ακίνητα Grivalia και Πανγαία και το κονσόρτσιουμ της Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς με αντικείμενο την υλοποίηση επιχειρηματικών πάρκων).
Ανοιχτά ζητήματα
Όπως έχει μεταδώσει το Capital.gr, η κινεζική Cosco ενδιαφέρεται όχι μόνο για την προς δημοπράτηση έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ των 588 στρεμμάτων αλλά και για τον παρακείμενο σε αυτήν σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων εμβαδού περίπου 1.450 τ.μ. Και αυτό επειδή οι δείκτες αποδοτικότητας της επένδυσης που θα δεσμευόταν να υλοποιήσει υποψήφιος επενδυτής στην έκταση των 588 στρεμμάτων "σήμερα”, "αύριο” θα μπορούσαν να κατρακυλήσουν, εάν την παραχώρηση του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης αναλάμβανε ένα ανταγωνιστικών συμφερόντων σχήμα. Σημειώνεται ότι ο σταθμός διαλογής και μεταφόρτωσης διαθέτει ολοκληρωμένη γραμμολογία και τις αποθήκες Κ1 και Κ2 ιδιοκτησίας ΟΣΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, κύκλοι σε γνώση των αποφάσεων της Cosco σημειώνουν στο Capital.gr ότι ο κινεζικός κολοσσός έχει διαμηνύσει από τις 15 Ιουλίου όχι μόνον ότι δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό εάν η έκταση δεν δημοπρατηθεί ενιαία. Αλλά και ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει το εμπορευματικό κέντρο (εάν ο διαγωνισμός τελεσφορήσει την Δευτέρα), καθώς έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει δικό της στο λιμάνι του Πειραιά. Έτσι, οι προοπτικές του εμπορευματικού χωρίς τον κινεζικό κολοσσό που φέρνει τα φορτία μειώνονται.
Ως αποτέλεσμα, εάν δεν υπάρξει ανατροπή, το "καλό σενάριο" στο διαγωνισμό της Δευτέρας είναι το "παρών" να δώσει μόνο η κοινοπραξία της Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Ωστόσο, και η περίπτωση αυτή δεν είναι ανέφελη. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, η συμμετοχή με 35% του Δημοσίου στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ θα μπορούσε να αποτελέσει την αιτία για την μη έγκριση, κατά τον προσυμβατικό έλεγχο, της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Έτσι, ο διαγωνισμός θα μπορούσε να τιναχθεί στον αέρα, καθώς η αναζήτηση "φόρμουλας" είναι ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση.
Επίσης, δεδομένου ότι η Τράπεζα Πειραιώς είναι "ακέφαλη", η απόκτηση εγγυητικής επιστολής από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ δεν είναι δεδομένη. Εξάλλου, ο βαθμός δυσκολίας είναι αυξημένος λόγω και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Πάντως, τη διαδικασία παρακολουθεί στενά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μιας και σε περίπτωση που ο διαγωνισμός δεν προχωρήσει θα τεθεί ζήτημα επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων ύψους 180 εκατ. ευρώ.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει σε βάθος δεκαετίας περίπου 3.000 νέες θέσεις εργασίας και περιλαμβάνει (σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα του διαγωνισμού) δυνατότητα δόμησης 235 χιλ. τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr