Μετά την έκδοση άδειας στην Rail Cargo Logistics Goldair έρχεται μία ακόμα εταιρεία να προστεθεί στις ανταγωνίστριες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να εκδοθεί από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, άδεια και για την Piraeus Europe Asia Rail Logistics.
Για όσους είναι πιο παρατηρητικοί αν προσέξουν τα αρχικά της εταιρείας τότε σχηματίζεται η λέξη P.E.A.R.L (PEARL) δηλαδή μαργαριτάρι.
Για όσους είναι πιο παρατηρητικοί αν προσέξουν τα αρχικά της εταιρείας τότε σχηματίζεται η λέξη P.E.A.R.L (PEARL) δηλαδή μαργαριτάρι.
Ποιος είναι όμως "πίσω" από αυτή τη φαινομενικά άγνωστη εταιρεία στην Ελλάδα. Δεν είναι άλλη από την γνωστή σε μας πλέον COSCO που είναι διαχειρίστρια των προβλήτων 2 και 3 στο λιμάνι του Πειραιά και εσχάτως η εταιρεία που θα αναλάβει τις τύχες του ΟΛΠ για τις επόμενες δεκαετίες. Άλλωστε μαργαριτάρι της Μεσογείου είχε αποκαλέσει το λιμάνι του Πειραιά ο CEO της COSCO αλλά και ο Κινέζος Πρόεδρος στην επίσκεψη του στην Ελλάδα.
Η αδειοδότηση της εταιρείας αναμένεται πρόσκαιρα να επιφέρει πλήγμα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που με τα χίλια προβλήματα που αντιμετωπίζει και εν μέσω ιδιωτικοποίησης προσβλέπει στην ολοένα και αυξανόμενη διακίνηση εμπορευμάτων από την Ασία στον Πειραιά και από εκεί στην Ευρώπη.
Αυτό σημαίνει ότι πλέον με 3 εταιρείες να συναγωνίζονται για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ως επί το πλείστον από τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, αρχικός κερδισμένος είναι ο σιδηρόδρομος και κατόπιν η χώρα που αρχίζει και πλησιάζει τον μεγάλο στόχο του συγκοινωνιακού κόμβου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Στην πίτα που θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το 2018 με την πλήρη λειτουργία του προβλήτα ΙΙΙ αλλά και την μέγιστη απόδοση του προβλήτα Ι στον Πειραιά θα δούμε και άλλους Ευρωπαίους ή μη παίκτες να θέλουν να εισέλθουν ενώ έξτρα κίνητρο αποτελεί και η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που θα φέρει νέα αύξηση των φορτίων.
Τα προβλήματα που θα συναντούν αυτές οι εταιρείες είναι τα έργα που εξακολουθούν να υφίστανται για χρόνια και που με τις καλύτερες προοπτικές θα έχουμε τμηματικά την ολοκλήρωσης τους.
Στο τμήμα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη υπάρχει η υπόσχεση για ολοκλήρωση των έργων μέχρι τον Αύγουστο του 2017, ενώ στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη υπάρχει σε εξέλιξη διαγωνισμός-σκούπα που όμως δεν έχει ολοκληρωθεί για να ξεκινήσουν τα έργα.
Η υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται να γίνει μέσα στο καλοκαίρι και μεγάλος στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2017 τα τρένα που θα ξεκινούν από τον Πειραιά να μην συναντούν έργα αλλά ολοκληρωμένες γραμμές με ηλεκτροκίνηση.
Αυτή την εποχή γίνεται εκτίμηση της κατάστασης στα έργα και υπάρχει η αισιοδοξία στην ΕΡΓΟΣΕ (την εταιρεία κατασκευών στα σιδηροδρομικά έργα) πως τα πέτρινα χρόνια του σιδηρόδρομου με τα ατελείωτα έργα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και ο τομέας των σιδηροδρομικών μεταφορών θα γίνει ένα νέο Ελ Ντοράντο για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο.
Πηγή: ERGON blog