Δορυφορικά ραντάρ επιβεβαιώνουν.
Κάτω από τους πολύβοους δρόμους του Πεκίνου, ένα γεωλογικό δράμα εκτυλίσσεται σε αργή κίνηση: λόγω της υπεράντλησης υπόγειων υδάτων, το έδαφος υποχωρεί μέχρι και κατά 11 εκατοστά το χρόνο, και πλέον απειλεί το σιδηροδρομικό δίκτυο και άλλες υποδομές.
Διεθνής μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Remote Sensing μετρά με ακρίβεια τη βύθιση του Πεκίνου χρησιμοποιώντας μετρήσεις από δορυφορικά ραντάρ.
Οι δεκάδες χιλιάδες γεωτρήσεις στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, εξηγούν οι ερευνητές στον Guardian, αναγκάζουν το έδαφος να υποχωρεί όπως ένας βρεγμένος σπόγγος που σταδιακά ξεραίνεται.
Η στάθμη πέφτει ανησυχητικά στο πηγάδι της ανθρωπότητας
Πρωτεύουσες βυθίζονται λόγω εξάντλησης του υδροφόρου ορίζοντα. Η καταβύθιση του εδάφους δεν είναι ομοιόμορφη και το γεωλογικό φαινόμενο είναι πιο έντονο στο επιχειρηματικό κέντρο της πόλης, όπου φθάνει έως τα 11 εκατοστά ετησίως.
Η σταδιακή αλλαγή του ανάγλυφου, προειδοποιούν οι ερευνητές, είναι πιθανό να αποδειχθεί μείζον πρόβλημα για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Προηγούμενη μελέτη πρότεινε μάλιστα απαγόρευση των νέων γεωτρήσεων κοντά σε σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ κατά την προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου το 2008 οι αρχές εγκατέστησαν συστήματα προειδοποίησης για την καθίζηση στα μεγάλα έργα.
Υπάρχει ωστόσο πηγή αισιοδοξίας. Το 2015, η Κίνα εγκαινίασε ένα μεγάλο έργο εκτροπής υδάτων, ένα δίκτυο από κανάλια και σήραγγες συνολικού μήκους 2.400 χιλιομέτρων, το οποίο φέρνει στο Πεκίνο περίπου 45 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού το χρόνο. Αυτό μπορεί δυνητικά να περιορίσει τις γεωτρήσεις.
Το Πεκίνο, πάντως, δεν είναι μόνη μεγαλούπολη που βυθίζεται. Η Μπανγκόκ βυθίζεται με παρόμοιο ρυθμό, ενώ στην Πόλη του Μεξικού το έδαφος υποχωρεί κατά 28 εκατοστά το χρόνο.
Επιμέλεια: Βαγγέλης Πρατικάκης
Πηγή: in.gr