Αγανάκτηση και θυμό έχει προκαλέσει στους κόλπους των «Φίλων του Οδοντωτού», που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο πέρασμα του φαραγγιού του Βουραϊκού, το τραγικό συμβάν της περασμένης Κυριακής με θύμα τον 9χρονο πεζοπόρο Βασίλη Σκανδάλη.
Ως γέννημα – θρέμμα της Ζαχλωρούς, που ξέρει από μικρό παιδί τα μυστικά του Φαραγγιού, ο Πρόεδρος του συλλόγου Γιάννης Καραπαναγιώτης, μιλά για μια πανέμορφη διαδρομή, ωστόσο θέτει εξ ’αρχής ζήτημα κανόνων και ασφάλειας στο πέρασμά του για πεζούς, με έμφαση στα δύσκολα σημεία, όπως το «κακό», όπως οι παλιότεροι αποκαλούσαν το σημείο «Σιφόνι», που αποτέλεσε το σημείο θανάτου του άτυχου παιδιού.
Ο ίδιος αναφέρει ότι εκεί μόνο υπάρχει καταρράκτης και πως έχουν γίνει μελέτες οι οποίες έχουν δείξει ότι το νερό του Βουραϊκού χάνεται σε υπόγεια καταβόθρα. «Αν ο μικρός έπεφτε αλλού κι όχι εκεί, ίσως να ‘χε γλιτώσει», ανβαφέρει χαρακτηριστικά ο κύριος Καραπαναγιώτης.
Ακολούθως όμως γίνεται άκρως αποκαλυπτικός, σε ότι αφορά το εν λόγω πέρασμα, αφού πρωτίστως διαψεύδει πως υπήρχαν και παλιότερα θύματα, πέραν κάποιων μόνο μικροτραυματισμών από ατομικές απροσεξίες.
Ο κ. Καραπαναγιώτης, ξεσπά, για πρώτη φορά, κατά του ΟΣΕ, λέγοντας πως η απουσία του από το φαράγγι με τα πολλαπλά προβλήματα –όπως το χειμώνα λόγω κατολισθήσεων– τον οδήγησε το 2007 στη μη εκτέλεση έργου, για το οποίο υπήρχε έτοιμη μελέτη (παράλληλα με την ανακαίνιση της γραμμής του τρένου), και αφορούσε συγκεκριμένα το επίσημο Μονοπάτι «Ε4».
«Ενίσχυσε γέφυρες με ειδικά σίδερα, αλλά ουδέποτε υλοποίησε τη μελέτη. Θα έπρεπε, δίπλα από τη γραμμή, να μπει ένα μεταλλικό πέρασμα με κάγκελα –από τη δεξιά ή αριστερή πλευρά – μη παρεμποδίζοντας τη διέλευση του συρμού. Το είχαν σχεδιάσει, αλλά το παράτησαν χωρίς κανόνες ασφαλείας, όπως είναι δηλαδή σε πολλά παρόμοια μέρη του εξωτερικού», σημειώνει.
Μία ακόμα πτυχή του θέματος, φαίνεται να είναι, οι αναγκαίες παρεμβάσεις στις γέφυρες απ’ όπου περνούν οδοντωτός και πεζοπόροι.
«Η 9η γέφυρα, που βρίσκεται στη Ζαχλωρού, πατώθηκε με σίδερα και ειδικό πλέγμα από κάτω, οπότε και να πέσει κανείς δεν θα βρεθεί στο ποτάμι με τα ορμητικά νερά. Αν λοιπόν ο ΟΣΕ είχε πατώσει τότε και την καταραμένη γέφυρα στο Σιφόνι, τοποθετώντας πλέγμα, θα μπορούσε ο κόσμος να περπατά ελεύθερα και άφοβα», καταλήγει με νόημα.
Πηγή: patratora.gr