Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης ωθεί το Μετρό της Νέας Υόρκης στο όριο.

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Για τους Νεοϋορκέζους, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Μετρό στην 86η οδό στο Απερ Ιστ του Μανχάταν, η πρωινή τους εμπειρία εκεί είναι πραγματικά τραυματική. Ενα ατελείωτο πλήθος ανθρώπων στριμώχνεται στις αποβάθρες και τη στιγμή που φτάνουν οι συρμοί η είσοδός τους σε αυτούς είναι σχεδόν αδύνατη.
«Μπορεί να περιμένεις τέσσερις και πέντε συρμούς να περάσουν μέχρι να καταφέρεις να εισέλθεις και όταν αυτό συμβεί, το στρίμωγμα είναι απίστευτο», δήλωσε η Σίνθια Χάλενμπεκ, η επικεφαλής μιας ΜΚΟ, πριν επιβιβαστεί στον πρωινό συρμό.
Η γραμμή στη Λεωφόρο Λέξινγκτον είναι η πιο πολυσύχναστη του συστήματος, αλλά οι επιβάτες κατά μήκος της Νέας Υόρκης αντιμετωπίζουν στις αποβάθρες και στους συρμούς μια κατάσταση αφόρητη. Οι L σιδηροδρομικοί σταθμοί στο Μπρούκλιν είναι κατά συνθήκη κατακλυσμένοι από κόσμο.
Στο Κουίνς, οι επιβάτες του τρένου 7 υπομένουν καρτερικά σαν να είναι πακεταρισμένοι.
Η χρήση του Μετρό από περίπου 1,8 δισεκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο είναι ιστορικό υψηλό από το 1948.
Σήμερα, οι καθυστερήσεις των τρένων είναι διαρκώς αυξανόμενες και ακόμα και ένας άρρωστος επιβάτης ή μια δυσλειτουργία ενός σήματος μπορεί να πλημμυρίσει τους σταθμούς με επιβάτες.
Οι καθυστερήσεις λόγω της συμφόρησης έχουν τετραπλασιαστεί από το 2012 σε περισσότερες από 20.000 τον μήνα, σύμφωνα με την Αρχή Μητροπολιτικών Μεταφορών.
Τα γεμάτα κόσμο τρένα οδηγούν και στην αύξηση της έντασης ανάμεσα στους επιβάτες με αποτέλεσμα να έχουν πολλαπλασιαστεί οι επιθέσεις μεταξύ τους, σύμφωνα με την Αστυνομία.
Επίσης, με το πλήθος να συνωστίζεται στην άκρη της πλατφόρμας, δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται ότι οι επιβάτες μπορεί να πέσουν στις ράγες.
Και με το καλοκαίρι να πλησιάζει και τη θερμοκρασία στις αποβάθρες να ανεβαίνει κανείς δεν εγγυάται ότι η ένταση ανάμεσα στους επιβάτες θα είναι ελεγχόμενη.
«Αναφορικά με το αίσθημα δυσφορίας και την αίσθηση ότι η ζωή δυσχεραίνει εντός του Μετρό, η συμφόρηση είναι ο νούμερο ένα ένοχος»,αναφέρει η Τζιν Ρουσιάνοφ, επικεφαλής επί μακρόθεν στην Straphangers Campaign, μια οργάνωση για την βελτίωση της ποιότητας στη ζωή των επιβατών.
Το Μετρό της Νέας Υόρκης, εάν η συμφόρηση συνεχιστεί με αυτούς τους ρυθμούς, είναι πιθανό να αναβιώσει μέρες της δεκαετίας του ’80 και του ’90, όπου εντός του κυριαρχούσε το έγκλημα.
Η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί στα έξι εκατομμύρια καθημερινούς επιβάτες από τέσσερα εκατομμύρια που ήταν τη δεκαετία του ’90.
Αλλά, οι υποδομές του Μετρό δεν ακολούθησαν σε αυτή την ταχύτητα αναφορικά με τη βελτίωσή τους. Μόλις πρόσφατα το Διοικητικό Συμβούλιο της υπηρεσίας ενέκρινε ένα κονδύλιο για τη βελτίωση των υπηρεσιών στο Μετρό της τάξης των $14,2 δισ. ευελπιστώντας να ανατρέψουν το ισχύον αρνητικό κλίμα.

Πηγή: ekirikas.com