Τη δημιουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό-Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Γαργαλιάνοι-Γιάλοβα-Σουληνάρι-Ριζόμυλος-Μεσσήνη-Καλαμάτα ζητούν φορείς της Δυτικής Μεσσηνίας με αφορμή την παρουσίαση μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ που θα γίνει την Κυριακή στην Καλαμάτα για την αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου.
Καταθέτουν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους σε ό,τι έχει να κάνει με την δημιουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής από τη Δυτική Μεσσηνία, τονίζοντας τα οφέλη που θα έχει τόσο για την περιοχή όσο και για όλους.
Πιο συγκεκριμένα σε κοινό τους κείμενο με τίτλο «Ο σιδηρόδρομος και η Μεσσηνία στον 21ο αιώνα» το οποίο κοινοποιούν στους βουλευτές Μεσσηνίας, στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, στους αντιπεριφερειάρχες Μεσσηνίας και Υποδομών, στους δημάρχους Καλαμάτας, Τριφυλίας, Πύλου-Νέστορος, Μεσσήνης, το διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ και το διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΡΓΟΣΕ, αναφέρουν:
«Στις 14 Φεβρουαρίου 2016, έγινε στον Πύργο παρουσίαση της μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πάτρα – Πύργος, Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες από 120 έως 160 χλμ/ώρα.
Πάνω στη μελέτη αυτή, που θα παρουσιαστεί και στην Καλαμάτα στις 3 Απριλίου, εμείς, οι εκπρόσωποι των φορέων της Δυτικής Μεσσηνίας που αναφέρονται παρακάτω έχουμε να καταθέσουμε τις εξής παρατηρήσεις:
Α) Το έργο αυτό σχεδιάστηκε ερήμην της κοινωνίας και των παραγωγικών φορέων της Μεσσηνίας. Δεν προηγήθηκε κανένας διάλογος σε μεσσηνιακό επίπεδο και δεν ανακοινώθηκε τίποτα για τα οικονομικά και άλλα στοιχεία που συνηγορούν στην αναγκαιότητα της κατασκευής του με τον τρόπο που έχει ανακοινωθεί. Το όλο έργο αποτελεί ασκήσεις επί χάρτου μέσα σε κλειστά γραφεία.
Β) Από την παρουσίαση στον Πύργο έγινε φανερό ότι μελέτη του έργου έχει γίνει μόνο μέχρι τον Πύργο. Για το τμήμα Πύργος – Καλαμάτα έχει γίνει μόνο προμελέτη.
Γ) Πώς είναι δυνατόν να γίνεται πρώτα η μελέτη του έργου, χωρίς να έχει γίνει μελέτη βιωσιμότητας; Τι σημαίνει άραγε ότι θα γίνει επέκταση της μελέτης βιωσιμότητας όπως ανακοινώθηκε στον Πύργο;
Δ) Τα οικονομικά, πληθυσμιακά, κοινωνικά, παραγωγικά και τεχνολογικά δεδομένα πάνω στα οποία βασίστηκε η κατασκευή του έργου τον 19ο αιώνα, παραμένουν ίδια ή έχουν αλλάξει; Με τα δεδομένα εκείνης της εποχής οι αρμόδιοι είχαν διαβλέψει την ανάγκη να φθάσει η γραμμή μέχρι τη Γιάλοβα. Τα σημερινά δεδομένα δεν συνηγορούν σε κάτι ανάλογο;
Ε) Πώς θα εξυπηρετεί, όπως λέχθηκε στον Πύργο από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, τις υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Μεσσηνίας; Μήπως θα εξυπηρετεί μόνο μερικές; Πώς θα εξυπηρετούνται π.χ. οι μονάδες στο Λιμενάρι, στην Αγία Κυριακή, τον Λαγγούβαρδο, τον Μάραθο, τη Γιάλοβα, την Πύλο, την Ανάληψη, τη Μεσσήνη κ.λπ. που υπάρχουν ή ολοκληρώνονται ή μόλις τώρα ξεκινούν; Πώς θα εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες της Costa Navarino για να πάνε στη δουλειά τους οι πρώτοι και στην Καλαμάτα και στην Αρχαία Ολυμπία οι δεύτεροι που τώρα πάνε με πούλμαν;
ΣΤ) Πώς τονώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον για ανάπτυξη νέων τουριστικών μονάδων, όπως αναφέρθηκε, όταν αφήνει στην απομόνωση το πιο ενδιαφέρον και αναπτυσσόμενο τμήμα της Μεσσηνίας με δεδομένους και τους περιορισμούς στη δόμηση που αναμένεται να επιβληθούν στον Κυπαρισσιακό Κόλπο;
Ζ) Πώς είναι δυνατόν να ξανασυζητάμε εκατό χρόνια μετά για τρένο στη Μεσσηνία και να αφήνουμε πάλι έξω από τους σχεδιασμούς το πιο παραγωγικό κομμάτι της;
Με βάση τις παρατηρήσεις αυτές, λοιπόν, δηλώνουμε τα εξής: Διεκδικούμε τη σύνδεση της περιοχής μας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας έναν αιώνα μετά από τότε που τοπικοί πολιτικοί παραγοντισμοί δεν επέτρεψαν αυτό να γίνει εφικτό και καλούμε τους πολιτικούς παράγοντες του νομού μας να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Συγκεκριμένα, ζητάμε τη δημιουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Καλό Νερό-Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Γαργαλιάνοι-Γιάλοβα-Σουληνάρι-Ριζόμυλος- Μεσσήνη-Καλαμάτα. Η γραμμή αυτή είναι η μόνη που θα είναι πραγματικά βιώσιμη και θα αυξήσει ουσιαστικά το τοπικό αλλά μακροπρόθεσμα και το εθνικό εισόδημα.
Η γραμμή αυτή θα απογειώσει από οικονομική, κοινωνική και πληθυσμιακή άποψη την περιοχή μας που ήδη, παρά την απομόνωση, παρουσιάζει μεγάλη δυναμική στην αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό.
Θα ενώσει με ασφαλή και γρήγορο τρόπο το μεγαλύτερο πληθυσμιακά μέρος της Μεσσηνίας με τα επιμέρους τμήματά του, αλλά και με την πρωτεύουσα του νομού. Θα λειτουργήσει έτσι ως προαστιακός σιδηρόδρομος και η Καλαμάτα θα αποκτήσει ουσιαστική ενδοχώρα με αμοιβαία οφέλη και για τις δύο πλευρές.
Θα ενώσει τη Δυτική Μεσσηνία με την Ηλεία και την Αχαΐα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική άποψη.
Θα ενώσει τις ξενοδοχειακές μονάδες της Δυτικής Μεσσηνίας και της Πυλίας με το αεροδρόμιο, με την Αρχαία Ολυμπία και το λιμάνι της Πάτρας, δίνοντας έτσι τεράστια ώθηση στον τουρισμό.
Θα διευκολύνει καθοριστικά τις εξαγωγές της γεωργικής παραγωγής των πρωτοπόρων αγροτών της περιοχής μας στις αγορές της Ευρώπης με γρήγορο, αξιόπιστο και οικονομικό τρόπο.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, λοιπόν, θεωρούμε ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας αλλά και η πολιτική ηγεσία σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο πρέπει να σκύψουν με πραγματικό ενδιαφέρον πάνω στο ζήτημα και να ενστερνισθούν το όραμα για σιδηρόδρομο στη Δυτική Μεσσηνία. Είναι κάτι που η περιοχή το δικαιούται και επιβάλλεται να γίνει».
Τις συγκεκριμένες προτάσεις υπογράφουν ο Αγροτικός Σύλλογος Φιλιατρών, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός «Η Τριφυλία», ο Μορφωτικός Σύλλογος Φιλιατρών «Πυρσός», ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Φιλιατρών και Περιχώρων, η Ενωση Ξενοδόχων και Τουριστικών Καταλυμάτων Τριφυλίας, ο Σύλλογος Φιλοπροόδων Φιλιατρών, ο Εμπορικός Σύλλογος Φιλιατρών, ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Γαργαλιάνων «Το Πιθάρι», ο Αγροτικός Σύλλογος Γαργαλιάνων, Πιστοποιημένα Αγροτικά Προϊόντα Γαργαλιάνων Αγροτικός Συνεταιρισμός «Ελαιώνας», ο Εμπορικός και Βιοτεχνικός Σύλλογος Γαργαλιάνων, ο Σύλλογος Φίλων Μουσικής και Πολιτισμού Γαργαλιάνων, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γαργαλιάνων, ο Ομιλος Δράσεων και Πολιτισμού, το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο, ο Μορφωτικός και Εκπολιτιστικός Σύλλογος Κυπαρισσίας, το Σωματείο Επαγγελματιών Γιάλοβας, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τουριστικής Ανάπτυξης Πύλου.
Και για την Συντονιστική Επιτροπή που έχει συγκροτηθεί ο Παναγιώτης Μιχαλακόπουλος.
Πηγή: eleftheriaonline.gr