Λίγες ημέρες πριν την υπογραφή της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco, το νέο μπλόκο στην Ειδομένη προκαλεί την οργή των εταιρειών διαμετακομιστικού εμπορίου. Θετικός εμφανίζεται, όμως, ο Κινέζος πρέσβης Τζόου Σιαολί που μιλά για νέες επενδύσεις.
Μπορεί η σιδηροδρομική σύνδεση στην Ειδομένη να παραμένει κλειστή για 15 ημέρες, με εκατοντάδες βαγόνια ή φορτία να έχουν εγκλωβιστεί στις δύο πλευρές των συνόρων με τα Σκόπια, αλλά ο Κινέζος πρέσβης κ. Τζόου Σιαολί εμφανίζεται αισιόδοξος για την περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας μας στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου.
Κατά τη διάρκεια ομιλίας σε χθεσινή εκδήλωση του υπουργείου Εξωτερικών για το νέο «δρόμο του μεταξιού» ο κ. Τζόου υποστήριξε πως η πραγματική σημασία της συμφωνίας εξαγοράς του ΟΛΠ +2,07% από την Cosco, που υπογράφεται στις 8 Απριλίου, είναι το γεγονός πως προσφέρει μια ευκαιρία επιστροφής της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές.
Ο ίδιος τόνισε πως η Cosco ανοίγει το δρόμο και για άλλους κινεζικούς ομίλους οι οποίοι εξετάζουν επενδύσεις στην Ελλάδα (όπως στην περίπτωση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σε άλλες λιμενικές υποδομές).
Πρόσθεσε πως ήδη εξετάζεται η σύσταση ενός κοινού επενδυτικού μηχανισμού από την Κίνα και την Ευρωπαϊκή Ενωση για το «δρόμο του μεταξιού», τμήμα του οποίου αποτελεί το λιμάνι του Πειραιά και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας. Επιπλέον, η Αναπτυξιακή Τράπεζα της Κίνας (China Development Bank) «έχει εκφράσει την πρόθεσή της για ενίσχυση της συνεργασίας με την Ελλάδα ώστε να υποστηρίξει το αναπτυξιακό σχέδιο που εκπονεί αυτή την περίοδο η ελληνική κυβέρνηση».
Ο πρέσβης της Κίνας υπενθύμισε πως σήμερα εκτελούνται εννέα σιδηροδρομικά δρομολόγια από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στον Πειραιά προς την Ευρώπη και πρόσθεσε πως στόχος είναι να πολλαπλασιαστούν. Πάντως, εξαιτίας του νέου αποκλεισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ειδομένη από πρόσφυγες και μετανάστες, τα δρομολόγια των τρένων εκτελούνται μέσω Βουλγαρίας.
Το νέο μπλόκο στην Ειδομένη, μετά τον πολυήμερο αποκλεισμό του Νοεμβρίου, έχει πάντως προκαλέσει σοβαρότατες αντιδράσεις μεταξύ των εταιρειών διαμετακομιστικού εμπορίου στην Ελλάδα οι οποίες απειλούνται πλέον με διεκδικήσεις χιλιάδων ευρώ από πελάτες.
Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr