Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Πάτρα: Οι θέσεις της ΡΑΠ για τη διέλευση του τραίνου.


Τις θέσεις της για τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, ανακοίνωσε η Ριζοσπαστική Αυτοδιοικητική Πρόταση (Ρ.Α.Π.) ''ΠΑΤΡΑ, Ανθρώπινη Πόλη'', η οποία ζητά να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος επί του θέματος, επί της τελικής πρότασης της ΕΡΓΟΣΕ, όταν αυτή γίνει.
Η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης έχει ως εξής:

«Με αφορμή τη δημόσια συζήτηση που έχει αναπτυχθεί σε σχέση με τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα, η ΡΑΠ θεωρεί χρήσιμο να τονίσει ότι το συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να τύχει ενός ευρύτατου αλλά τελεσφόρου διαλόγου σε επιστημονικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο θέτοντας το ζήτημα στη συνολική του διάσταση με πραγματικούς όρους και όχι αποσπασματικά με κραυγές, έωλους ή αναπόδεικτους ισχυρισμούς και κακοπιστία.
Καταρχάς, θεωρούμε δείγμα χαρακτηριστικής καθυστέρησης του ελληνικού πολιτειακού σχηματισμού το γεγονός ότι το 2016 ακόμα συζητάμε τη σιδηροδρομική σύνδεση της τρίτης πόλης της Ελλάδας με την Αθήνα, μια απόσταση που αντιστοιχεί στη διαδρομή που καλύπτουν σε μια ημέρα οι αθλητές ενός ποδηλατικού αγώνα!!!
Υπεύθυνο για αυτή την καθυστέρηση είναι το αναπτυξιακό μοντέλο που υπηρέτησαν συγκεκριμένα πολιτικά κόμματα τις τελευταίες δεκαετίες που πρόκρινε πολιτικές ενθάρρυνσης του ΙΧ έναντι των μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς αλλά και της διαπλοκής συγκεκριμένων συμφερόντων, κατασκευαστικών κυρίως, εταιριών με τα πολιτικά κέντρα αποφάσεων.
Σήμερα, που επιτέλους η σιδηροδρομική σύνδεση ολοκληρώνεται και το τρένο φαίνεται να «ακουμπάει» την Πάτρα, το στοίχημα παίζεται στο εάν το τρένο θα καταφέρει να υπηρετήσει τον αναπτυξιακό ρόλο που αξιωματικά διεκδικεί ή θα αποτελέσει έναν ανασχετικό παράγοντα στις αναπτυξιακές προοπτικές της Πάτρας εγκλωβίζοντάς την σε μια διελκυστίνδα ανάμεσα στον αναγκαίο εκσυγχρονισμό και τις κοινωνικές ανάγκες.
Δεν υπάρχει ούτε ένας πολίτης στην Πάτρα που να θεωρεί ότι είναι δυνατόν να υπάρξει ηλεκτροκίνητο τρένο υψηλών ταχυτήτων που θα διαπερνάει την καρδιά του αστικού ιστού της πόλης και δεν θα αποτελεί ανάχωμα στην πρόσβαση της Πάτρας στο θαλάσσιο μέτωπό της.
Αντίθετα, δεν υπάρχει πολίτης στην Πάτρα που να μην αναγνωρίζει την καθοριστική συμβολή του Προαστιακού στις μετακινήσεις αλλά και στη φυσιογνωμία της πόλης, συμβάλλοντας όχι μόνο στον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος αλλά και στην ελπιδοφόρα προοπτική ανάπτυξης υποβαθμισμένων έως σήμερα περιοχών της ευρύτερης ημιαστικής περιφέρειας της Πάτρας, κι ακόμα περισσότερων μετά την προωθούμενη επέκτασή του.
Κατά συνέπεια, ο απαιτούμενος διάλογος για τη διέλευση του τρένου οφείλει να λάβει υπ΄ όψιν του αυτές τις τρεις παρατηρήσεις ως προαπαιτούμενα με σκοπό τη βέλτιστη πρόταση που θα ικανοποιεί εξίσου τις αναπτυξιακές και τις κοινωνικές ανάγκες της Πάτρας.
Σε κάθε περίπτωση, ο παράγοντας κόστος πρέπει να ανταποκρίνεται σε πραγματικά δεδομένα συνυπολογίζοντας την προστιθέμενη αξία μελλοντικά ενός σχεδιασμού συμβατού με τις προαναφερόμενες απαιτήσεις.
Από την πλευρά μας, ως ΡΑΠ, θα αναμένουμε την ολοκληρωμένη, τελική, πρόταση της ΕΡΓΟ-ΟΣΕ προωθώντας έως τότε την ανάγκη ενός διευρυμένου και ουσιαστικού διαλόγου με πρωτοβουλία του Δήμου που θα εμπλέκει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της Πάτρας και ενημερώνοντας σε κάθε κατεύθυνση για τα πραγματικά δεδομένα μιας τοπικής οικονομίας και κοινωνίας που στηρίζει και στηρίζεται στο τρένο.»

Πηγή: thebest.gr