Στην δημοσιευθείσα προχθές άποψή του, περί της ασφάλειας των αφύλακτων διαβάσεων του σιδηροδρομικού δικτύου, εμμένει ο πρόεδρος του συνεταιρισμού Μελίας. Σε επιστολή του, με αφορμή χθεσινό σύντομο σχόλιο στα ‘’Ψιθυριστά’’, ο Αχιλλέας Κ. Χονδρονάσιος σημειώνει:
1) Όλοι κατανοούμε πως οι διαβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο και οι διασταυρώσεις ή οι προσβάσεις στο οδικό δίκτυο αποτελούν ένα βάρος για τους υπεύθυνους του δικτύου και θέλουν να τις αποφεύγουν. Μόνο το κόστος συντήρησης της ορατότητας με καθαρισμό ή καταστροφή της βλάστησης είναι γι' αυτούς μέγα πρόβλημα και πράγματι είναι Όλα όμως υπάρχουν για να εξυπηρετούν τους πολίτες.
2) Η διάβαση που υπάρχει σε κάθε οικισμό μας προέκυψε από την λογική οι κάτοικοι του να εξυπηρετούνται εύκολα και γρήγορα, και οι διαβάσεις εξυπηρετούν και οχήματα και ανθρώπους και ζώα. Εκτός και εάν "υιοθετήσουμε" να είναι κάθε σημείο του δικτύου "διάβαση", διότι αυτό θα συμβεί εάν δεν υπάρχει διάβαση.
3) Η ασφαλής διέλευση από την διάβαση είναι ευθύνη του διερχομένου. Η ελευθερία στην κίνηση, μαζί με τη εύκολη ορατότητα, βοηθάει στην ασφαλή διέλευση, κατά την άποψή μας.
4) Όλοι ξέρουμε πως ο νους βλέπει και ακούει. Σήμερα ο νους, όλων μας, "κοιμάται" στον ΕΝΦΙΑ, στο ΦΠΑ, κ.λ.π .Αυτός είναι ο λόγος που προτείνουμε στα σημεία που διασταυρώνεται το σιδηροδρομικό δίκτυο με το οδικό δίκτυο και κυρίως το ασφαλτοστρωμένο, να υπάρχουν δύο πλαστικά σαμαράκια. Στο πρώτο ο νους ξυπνάει, στο δεύτερο βλέπει, ελέγχει και με ασφάλεια περνάμε.
5) Εάν τα αυτόματα συστήματα φύλαξης παρείχαν απόλυτη ασφάλεια δεν θα υπήρχε κανένα ατύχημα στα σημεία αυτά. Οι αριθμοί δείχνουν μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων στις αυτόματες φυλασσόμενες από τις αφύλακτες διαβάσεις και αυτό δεν είναι τυχαίο. (αναμονή, δουλεύει ή δεν δουλεύει, προλαβαίνω να περάσω με το σίγμα και το κακό γίνεται).
6) Εν κατακλείδι, οι κάτοικοι των χωριών μας θέλουν να παραμείνουν οι διαβάσεις ως έχουν για να εξυπηρετούνται. Πιστεύουμε δε, αν ερωτηθούν να είναι φυλασσόμενες ή αφύλακτες θα πουν αφύλακτες. Και αυτό όχι γιατί αρνούνται την τεχνολογία ή θέλουν να υπονομεύσουν τις πωλήσεις της, αλλά γιατί τα "εμπόδια", εκεί που δεν χρειάζονται, λειτουργούν ως εμπόδια.
7) Εμείς με τα λίγα που ξέρουμε και καταλαβαίνουμε είπαμε στον ΟΣΕ και δημοσίως την άποψή μας. Οι ειδικοί που γνωρίζουν και αντιλαμβάνονται περισσότερα ας αποφασίσουν. Για μας σοφό είναι το απλό.
Πηγή: eleftheria.gr