Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας-Θεσσαλονίκης πλήττουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο να μη χάσει τους μεγάλους πελάτες του λιμένα Πειραιά (Hewlett-Packard, Sony κ.λπ.), υποβαθμίζει τις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΛΘ.
Μετ’ εμποδίων διεξάγεται για άλλη μια φορά η σιδηροδρομική επικοινωνία στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Οι επιβατικές αλλά και οι εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνονται με μεγάλες καθυστερήσεις, αφού τεχνικές αστοχίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο περιορίζουν τις δυνατότητες μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.

Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στον ΟΛΘ με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς τα προβλήματα επικοινωνίας Αθήνας-Θεσσαλονίκης πλήττουν τις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΛΘ. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η σιδηροδρομική γέφυρα στον Γαλλικό ποταμό έχει υποστεί καθίζηση, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη γραμμή να μη χρησιμοποιείται. Ο ΟΣΕ έχει διαθέσει μια εναλλακτική διαδρομή στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την αποκαλούμενη Ενωτική Γραμμή, προκειμένου να παρακαμφθεί η γέφυρα του Γαλλικού ποταμού. Ωστόσο και η εναλλακτική διαδρομή παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, αφού άγνωστοι έχουν αποσπάσει από αυτήν καλώδιο ηλεκτροδότησης μήκους περίπου 3 χλμ. Εξαιτίας της συγκεκριμένης φθοράς διακόπτεται η ηλεκτροκίνηση, και οι συρμοί που φτάνουν στο σημείο με τη χρήση ελκτικών ηλεκτραμαξών πρέπει να χρησιμοποιήσουν ντιζελομηχανές για περίπου 3 χλμ. και στη συνέχεια να επανατοποθετηθεί μια άλλη ελκτική ηλεκτράμαξα.

Η διαδικασία αυτή κοστίζει σε πόρους (μηχανές και προσωπικό) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και ως αποτέλεσμα, μια διαδρομή Θεσ/νίκη-Ειδομένη που μέχρι πρότινος πραγματοποιούνται σε μία ώρα και είκοσι λεπτά, τώρα απαιτεί δυόμισι ώρες. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο να μη χάσει τους μεγάλους πελάτες του λιμένα Πειραιά (Hewlett-Packard, Sony κ.λπ.), υποβαθμίζει τις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΛΘ. Ετσι όλα τα εμπορεύματα μεταφέρονται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κυρίως με φορτηγά, αυξάνοντας όμως το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων. Σημειώνεται ότι ο μεγαλύτερος όγκος εμπορευμάτων που μεταφέρονται στα Σκόπια μέσω λιμένος Θεσ/νίκης είναι κυρίως χύδην φορτίο σιδηρομεταλλεύματος, που αξιοποιείται σε εργοστάσια της ΠΓΔΜ.

Η ΕΡΓΟΣΕ έχει υποσχεθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ την αποκατάσταση της Ενωτικής Γραμμής μέσα στο ερχόμενο Φεβρουάριο, μειώνοντας έτσι τον χρόνο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Από δυόμισι ώρες, η επικοινωνία θα γίνεται σε δύο ώρες. Οι ίδιοι παράγοντες ανέφεραν ότι η αποκατάσταση της ζημιάς (καθίζηση) στη γέφυρα του Γαλλικού ποταμού θα απαιτήσει πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως η σιδηροδρομική επικοινωνία στον συγκεκριμένο άξονα.

Πάντως τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι προβληματισμένα με τη ζημία στην Ενωτική Γραμμή, η οποία έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την αποκρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ. Μάλιστα, οι νέες καθυστερήσεις στο έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έρχονται λίγες εβδομάδες μετά τις στάσεις εργασίας του προσωπικού της εταιρείας, που διαμαρτύρονταν για την αποκρατικοποίησή της, αλλά και για το ασφαλιστικό. Επίσης έρχονται μόλις λίγους μήνες μετά την πλήρη διακοπή της διεθνούς σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Ειδομένη για αρκετές ημέρες, που στοίχισε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πολλά έσοδα, κέρδη και κυρίως σε αξιοπιστία.



ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
Πηγή: kathimerini.gr