Νέα συλλογική σύμβαση, προσλήψεις και έργα υποδομής σε πρώτο πλάνο
Η συρρίκνωση προσωπικού, η υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης και οι προσλήψεις που είναι απαραίτητες έτσι ώστε ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Βόλου όχι απλά να παραμείνει «ζωντανός» αλλά και να αναβαθμιστεί αποτελούν τα «καυτά μέτωπα» του νέου διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.
«Ο Βόλος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το σιδηρόδρομο. Η ανάπτυξη του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου και η αναβάθμιση των υπηρεσιών του είναι για εμάς πρώτη προτεραιότητα» τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο επανεκλεγείς πρόεδρος του σωματείου Δημήτρης Νικολάου, ιεραρχώντας μία σειρά από ζητήματα για τα οποία υπάρχει μεν η βούληση, όπως λέει, να προωθηθούν, πρέπει όμως οι έχοντες την ευθύνη «να τρέξουν γρηγορότερα» προκειμένου ο σιδηρόδρομος να «απογειωθεί».
«Ο Βόλος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με το σιδηρόδρομο. Η ανάπτυξη του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου και η αναβάθμιση των υπηρεσιών του είναι για εμάς πρώτη προτεραιότητα» τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο επανεκλεγείς πρόεδρος του σωματείου Δημήτρης Νικολάου, ιεραρχώντας μία σειρά από ζητήματα για τα οποία υπάρχει μεν η βούληση, όπως λέει, να προωθηθούν, πρέπει όμως οι έχοντες την ευθύνη «να τρέξουν γρηγορότερα» προκειμένου ο σιδηρόδρομος να «απογειωθεί».
Ολα αυτά ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία αποκρατικοποίησης μέσω ΤΑΙΠΕΔ, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα εκμεταλλεύεται την υποδομή παρέχοντας υπηρεσίες μεταφοράς (επιβατικές και εμπορικές) και για τη ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) που είναι η τεχνική βάση (το συνεργείο δηλαδή) συντήρησης των τραίνων.
Στο ελληνικό δημόσιο θα παραμείνει ο ΟΣΕ (δηλαδή η σιδηροδρομική υποδομή) καθώς και το τροχαίο υλικό που δεν θα αποκρατικοποιηθεί. Επομένως όλες οι δαπάνες συντήρησης της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται από το ελληνικό δημόσιο που θα είναι ο κύριος της υποδομής.
Αυτή τη στιγμή η φημολογούμενη τιμή πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ είναι της τάξης των 10 μόνο εκατομμυρίων ευρώ. Ταυτόχρονα το ελληνικό δημόσιο έχει προικοδοτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιδότηση 50 εκατομμυρίων το χρόνο για 10 χρόνια για τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί. Αρα όποιος την αγοράσει έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 500 εκατομμυρίων στα επόμενα 10 χρόνια. Επομένως όχι μόνο δεν θα μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία, αλλά το αντίθετο. Επιπλέον με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ελληνικό δημόσιο στην ουσία θα παραχωρήσει στον ιδιώτη τα αναμενόμενα κέρδη από την εκμετάλλευση της σύγχρονης σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ θα εξακολουθήσει να βαρύνεται με το κόστος της συντήρησης αυτής της υποδομής.
Το αποδεκατισμένο προσωπικό στο Βόλο κάνει καθημερινά υπεράνθρωπες προσπάθειες να συνεφέρει τα τραίνα και να τα δώσει με ασφάλεια και αξιοπιστία στην κυκλοφορία. Εχει όμως μειωθεί δραματικά από το 2011 με άκριτες μετατάξεις έμπειρων τεχνιτών σε νοσοκομεία (τραυματιοφορείς) και στην αρχαιολογία (φύλακες). Οι μειώσεις αυτές οδήγησαν σε συνδυασμό με τις συνταξιοδοτήσεις πολλών σιδηροδρομικών σε κατάργηση αναγκαίων βαρδιών με αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση του επιπέδου της συντήρησης. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στους Μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οταν ρωτά κανείς τους ίδιους τους ανθρώπους του ΟΣΕ λένε ότι «προσλήψεις ήταν απαραίτητες από προχθές».
Την ίδια ώρα υπάρχουν και σιδηροδρομικοί του Βόλου που έχουν μετακινηθεί σε άλλες πόλεις. Με το που διαλύθηκε το Τμήμα Επιθεώρησης Γραμμής 4 σιδηροδρομικοί από το Βόλο αναχώρησαν για Λιανοκλάδι και Λάρισα όπου παρέχουν πλέον τις υπηρεσίες τους.
Το εργοστάσιο του Βόλου και οι συντηρήσεις
Το εργοστάσιο του ΟΣΕ στο Βόλο είναι ένα από τα τρία που διαθέτει ο Ελληνικός σιδηρόδρομος, τα άλλα δύο είναι Θεσσαλονίκη και Πειραιά. Το τοπικό εργοστάσιο αναλαμβάνει τις συντηρήσεις τροχαίου υλικού (βαγονιών και όλων των μηχανημάτων γραμμής) από όλη την Ελλάδα. Απασχολούνται 42 άτομα μόνιμο προσωπικό καθώς επίσης και 25 άτομα από τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ με 18μηνη σύμβαση. «Σκοπός μας είναι να μπορέσουμε να εντάξουμε αυτά τα παιδιά στο προσωπικό της συντήρησης για τον ΟΣΕ διότι σταδιακά αποκτούν την τεχνογνωσία και είναι εργαζόμενοι που τους χρειαζόμαστε» λέει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος των σιδηροδρομικών Δημ. Νικολάου.
Στο έργο της ηλεκτροκίνησης έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους οι σιδηροδρομικοί
Οι σιδηροδρομικοί έχουν εναποθέσει πολλές από τις ελπίδες τους στο έργο της ηλεκτροκίνησης, εκτιμώντας ότι θα βελτιώσει το έργο του ΟΣΕ και θα συμβάλει στην αύξηση του τζίρου. Την ίδια ώρα ωστόσο δεν τρέφουν τις ίδιες ελπίδες και για έργα… που έχουν ανακοινωθεί πομπωδώς από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ αλλά ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει. Η α’ φάση αφορούσε στην ανακαίνιση της υφιστάμενης υποδομής με προϋπολογισμό 8,3 εκατ. ευρώ και η β’ φάση αφορά στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής με προϋπολογισμό 16,6 εκατ. ευρώ. Για το έργο έχουν δεσμευθεί πιστώσεις ύψους 22,5 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Το έργο μετά από πολλές πιέσεις και παρεμβάσεις και από το Σύλλογο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας ξεκίνησε και τώρα ολοκληρώνεται το πρώτο στάδιο που αφορά στην αναβάθμιση της γραμμής. Εκτιμάται ότι μέσα στο πρώτο 3μηνο του 2016 όπως λένε οι σιδηροδρομικοί θα ξεκινήσουν οι εργασίες ηλεκτροκίνησης που ωστόσο χρειάζονται περίπου 18 μήνες για να ολοκληρωθούν. Υπάρχουν ωστόσο μια σειρά από άλλα σημαντικά έργα ανάπτυξης ακινήτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ που είχε ανακοινώσει η ΓΑΙΑ/ΟΣΕ στην περιοχή του Βόλου, με χρήση πόρων του χρηματοδοτικού μέσου Jessica και αφορούν τις εγκαταστάσεις αναψυχής και εστίασης στο Σ.Σ. Βόλου, και το παλιό αμαξοστάσιο της Ν. Ιωνίας, μέχρι στιγμής που δεν έχουν ξεκινήσει.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ
Πηγή: taxydromos.gr