Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Μένει στα 0,60 λεπτά το μειωμένο εισιτήριο.

Στις ίδιες τιμές και οι μηνιαίες κάρτες.

Μαθητές και φοιτητές φαίνεται ότι θα αποφύγουν τη «λυπητερή» που περιμένει από την Πρωτοχρονιά τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Οι αρμόδιοι του υπουργείου Μεταφορών και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), σύμφωνα με πληροφορίες, «τρέχουν» διάφορα σενάρια ώστε το μειωμένο εισιτήριο να παραμείνει στα 0,60 λεπτά και να μην πάει στα 0,70 λεπτά λόγω της αύξησης του ΦΠΑ από το 13% στο 23%.

Η μηναία κάρτα των 15 ευρώ που δικαιούνται ορισμένες κατηγορίες πληθυσμού(φοιτητές, μαθητές, πολύτεκνοι, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών κ.λπ.) θα παραμείνει στα 15 ευρώ.

Στα 30 ευρώ θα διατηρηθεί και η μηνιαία κάρτα για τους υπόλοιπους επιβάτες. Στόχος του υπουργείου είναι η στροφή προς τις κάρτες, που πλέον γίνονται πιο ελκυστικές λόγω της αύξησης του απλού εισιτηρίου από το 1,20 στο 1,40 ευρώ, η οποία θα ισχύσει από την Πρωτοχρονιά.

Το μεγάλο όπλο για την εισιτηριοδιαφυγή αλλά και τη δικαιότερη διαμόρφωση της τιμής είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο αναμένεται να ισχύσει σταδιακά από τα μέσα του 2016, σχεδόν έξι μήνες νωρίτερα από τον χρόνο που προβλέπει η σύμβαση. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη φάση του έργου, που θα καταργήσει τα χάρτινα εισιτήρια, αλλά και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Θα είναι το «διαβατήριο» για την είσοδο στα μέσα μεταφοράς στην πρωτεύουσα και η φόρτωσή τους με ευρώ θα γίνεται εύκολα σε όλους τους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού, καθώς και σε μηχανήματα που θα τοποθετηθούν στις στάσεις των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνδέεται με αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική. Το λεκανοπέδιο προβλέπεται να χωριστεί σε ζώνες, πιθανότατα με βάση τα όρια του μικρού και του μεγάλου δακτυλίου, έτσι ώστε ο επιβάτης να χρεώνεται ανάλογα με την απόσταση. Το βασικό σενάριο προβλέπει μείωση στο ένα ευρώ για μετακινήσεις στο κέντρο και αύξηση για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η σύμβαση, που υπογράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει προϋπολογισμό 58,8 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 49% έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο οφείλει να καταβάλει ο ανάδοχος που θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του συστήματος για δέκα χρόνια. Σε αυτό το διάστημα το Δημόσιο θα του καταβάλει άλλα 77,2 εκατ. ευρώ, σε ετήσιες δόσεις που θα εξασφαλίσει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr