Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Λιμάνια και μεταφορές έφεραν κοντά Τσίπρα - Σι Τζινπινγκ.

Οι επενδύσεις και η πολιτική συνεργασία βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν το περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπινγκ.

Εν' όψει της προώθησης της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ αλλά και του ΟΛΘ η συνάντηση με τον ηγέτη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ειδικά όταν από την πλευρά της Κίνας ήλθε πρόσκληση για την μετάβαση του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο εντός του 2015.

Οι δύο πλευρές υπογράμμισαν την στρατηγική σημασία της ελληνοκινεζικής συνεργασίας στους τομείς των επενδύσεων, του εμπορίου, του τουρισμού, της ναυτιλίας και των μεταφορών, καθώς και στον πολιτιστικό τομέα.

Επίσης συζήτησαν για τις εξελίξεις σε σχέση με το προσφυγικό ζήτημα, καθώς και για την κρίση στην Συρία.

Σημειώνεται ότι κεντρική προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση αποτελεί η προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών για τα οποία οι διαδικασίες έχουν ωριμάσει. Προϋπόθεση για την προώθηση των διαδικασιών αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας είναι η θέσμιση του νέου Ειδικού Ταμείου, που έχει σχεδιαστεί ομού με τους εταίρους για να αξιοποιηθεί η κρατική περιουσία με στόχο σε βάθος 30ετίας να συγκεντρώσει πόρους συνολικής αξίας 50 δις ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με το μνημόνιο, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν «δεσμευτικές ημερομηνίες» για τους διαγωνισμούς παραχώρησης των λιμανιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέχρι το τέλος Οκτώβρη 2015. Το κίνητρο για την Κίνα είναι μεγάλο καθώς ο Πειραιάς μετά και το άνοιγμα του νέου καναλιού του Σουέζ είναι η πρώτη φυσική πύλη της ΕΕ στο μεγάλο θαλάσσιο δρόμο προς την Ασία.

Στο φόντο αυτό οι οι δύο βασικοί διεκδικητές του λιμανιού του Πειραιά, η κινεζική Cosco, η ICTS, από τις Φιλιππίνες ωκαι η APM Terminal (ο λιμενικός βραχίονας του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στον κόσμο της δανέζικης Moller Maersk ), τις τελευταίες εβδομάδες κρατούν στάση αναμονής κι αναμένουν τις εξελίξεις.

Αναμφισβήτητα, οι Κινέζοι έχουν από πρώτο χέρι γνώση των προοπτικών του Πειραιά, φέρεται να ενδιαφέρονται εκτός από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και για την κρουαζιέρα, ενώ οι Δανοί με προσεκτικά βήματα προσπαθούν να περάσουν από «ακτινογραφία» όλα τα οικονομικά κι άλλα δεδομένα του ΟΛΠ ώστε να είναι έτοιμη σε κάθε περίπτωση.

Συντάκτης: Γιώργος Αλεξάκης
Πηγή: reporter.gr