Η κρίση έπληξε τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους (RZD), οι οποίοι φαντάζουν ως ο ισχυρότερος διεκδικητής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία – όπως όλα δείχνουν – εισήλθε στο τελικό στάδιο της αποκρατικοποίησής της.
O νέος πρόεδρος της εταιρείας, Οleg Belozerov συναντήθηκε, πριν από λίγες ημέρες, με τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, ενημερώνοντάς τον για την απόδοση των RZD, για τη περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2015.
Ο κ. Belozerov ανέφερε ότι η μείωση της βιομηχανικής παραγωγής και η γενικότερη κρίση της ρωσικής οικονομίας είχαν ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των εμπορευματικών εσόδων κατά 0,4% και της επιβατικής κίνησης κατά 7,4%. Μάλιστα, η διεθνής επιβατική κίνηση έπεσε έως 40%.
Ωστόσο, τα έσοδα της εταιρείας κατάφεραν να αυξηθούν κατά 8,7%, σε 1 τρις. ρούβλια, εάν και το κόστος διευρύνθηκε κατά 7,3%.
Σχετικά με τις επενδύσεις, ο Oleg Belozerov ανέφερε ότι το επενδυτικό πλάνο του 2015 ανέρχεται σε 427 δις. ρούβλια και ότι τα έργα υλοποιούνται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Παραθέτοντας την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, ο κ. Belozerovστάθηκε στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην «Άπω Ανατολή» της Ρωσίας και στις συνδέσεις με τα λιμάνια στα βορειο-δυτικά και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
Παράλληλα, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συνεχίζουν την τεκμηρίωση του έργου για τη σύνδεση Μόσχας – Καζάν, με κινεζική κοινοπραξία. Στο τέλος του 2015, η εταιρεία αναμένεται να υποβάλει την τελική έκδοση του οικονομικού μοντέλου για τον επιμερισμό της χρηματοδότησης.
Αισιοδοξία για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών
Μιλώντας σε οικονομικό φόρουμ στο Βλαδιβοστόκ, ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων δήλωσε ότι η εταιρεία θα γίνει «η ατμομηχανή της οικονομίας που οδηγεί προς την Άπω Ανατολή».
Ο κ. Belozerov επεσήμανε ότι οι εμπορευματικές ροές στην Ανατολή άρχισαν να παρουσιάζουν σταθερή αύξηση, παρά το γεγονός ότι ο συνολικός όγκος της κυκλοφορίας, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας έχει μειωθεί, λόγω της επιβράδυνσης της οικονομικής δραστηριότητας, για το τρέχον έτος.
Ο όγκος του εξωτερικού εμπορίου, από τα λιμάνια της περιοχής της Άπω Ανατολής, αυξήθηκαν, το 2014, κατά 12%, σε σύγκριση με το 2013 και 2% τους πρώτους 7 μήνες του 2015.
Οι τάσεις αυτές αναμένεται να συνεχιστούν στο μέλλον. Μάλιστα, μέχρι το 2020, η μεταφορά φορτίων και ορυκτών θα αυξηθεί από 66,8 εκατ. τόνους, σε 124,9 εκατ. τόνους.
Ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων εστίασε, ακόμη, στον εκσυγχρονισμό των υποδομών στο τμήμα Baikal - Amur, αλλά και στο Υπερσιβηρικό δίκτυο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων το 2018.
Εκτός από τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην «Άπω Ανατολή» της Ρωσίας, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποδίδουν μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη μιας σύγχρονης αλυσίδας logistics.
Ως εκ τούτου, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι και η κινεζική Yingkou Port Group Corporationυπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, στο Πεκίνο, στις 3 Σεπτεμβρίου, το οποίο προβλέπει την κατασκευή ενός από τα μεγαλύτερα δίκτυα εφοδιαστικής αλυσίδας.
Συντάκτης: Βάσω Βεγιάζη
Πηγή: metaforespress.gr