Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Τα ταμεία του κράτους δεν "σηκώνουν" τραμ στη Λευκωσία.

"Μπλόκο" στο Τραμ Λευκωσίας από το Υπουργείο Οικονομικών.

Στην άρνηση του Υπουργείου Οικονομικών και τους περιορισμένους πόρους των ταμείων του κράτους "σκοντάφτουν" οι σχεδιασμοί για δημιουργία τραμ στη Λευκωσία. 
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο ΑΝΤΕΝΝΑ, ο Χάρης Γεωργιάδης με επιστολή προς τον Υπουργό Μεταφορών Μάριο Δημητριάδη ξεκαθάρισε πως τα οικονομικά του κράτους δεν επιτρέπουν τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών για λειτουργία του τραμ καθώς υπολογίζονται να ανέλθουν για την επόμενη τριετία στα 80 εκατομμύρια ευρώ. 
Πάντως όπως πληροφορείται ο ΑΝΤΕΝΝΑ, το Υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να έχει στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας τη μελέτη που ετοίμασαν οι οίκοι NAMA και DLK η οποία καταδεικνύει ότι το έργο είναι βιώσιμο. 
Πηγή του Υπουργείου ανέφερε πως η μελέτη θα αποτελέσει τη βάση για διάλογο με τον Υπουργό Οικονομικών με τη λύση που θα προκρίνει το Υπουργείο για ολοκλήρωση του έργου είναι να γίνει με τη μέθοδο του ΒΟΤ ώστε να επιλεγεί στρατηγικός επενδυτής ο οποίος θα επωμιστεί και το κόστος των υποδομών που δεν μπορεί να καλύψει το κράτος. 

Το Υπουργείο θεωρεί πάντως πως μπορούν να εξασφαλιστούν για το έργο και ευρωπαϊκά κονδύλια. 

Με βάση πάντως τη μελέτη το τραμ της Λευκωσίας θα ξεκινά από την περιοχή του νέου Γενικού Νοσοκομείου, θα εισέρχεται στη λεωφόρο Λεμεσού, θα διασχίζει τη λεωφόρο Μακαρίου, θα διέρχεται από τις οδούς Λεωνίδου και Ομήρου, θα μπαίνει στον οδό Κωστή Παλαμά, θα περνά από τη λεωφόρο Δημοσθένη Σεβέρη, θα συνεχίζει στη λεωφόρο Στροβόλου και θα καταλήγει στη λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμια. 

- Το μήκος υποδομής δικτύου του τραμ θα είναι 14 χιλιόμετρα 
- Η συχνότητα διέλευσης τραμ θα είναι ανά 10 λεπτά 
- Κάθε μέρα θα διανύει 3.091 χιλιόμετρα με 216 διαδρομές 
- Θα διαθέτει 18 βαγόνια 
- Θα αναπτύσσει μέση ταχύτητα 22,9 χιλιομέτρων την ώρα. 

Πάντως το Υπουργείο Μεταφορών θεωρεί το τραμ αναμενεται να οδηγήσει σε βελτίωση της προσβασιμότητας και του περιβάλλοντος, θα αυξήσει την εμπορική κίνηση και θα οδηγήσει σε προσέλκυση νέων επενδύσεων σε αστικές περιοχές.

Συντάκτης: Σωκράτης Ιωακείμ
Πηγή: ant1iwo.com