Μιλώντας σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά o αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας αναφέρθηκε και στο θέμα της επέκτασης της γραμμής του Τραμ προς Πειραιά αλλά και την υπογείοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά.
Όπως ανέφερε ο Υπουργός «εγώ ήμουν πάντα υπέρ ενός ΤΡΑΜ διαφορετικού από αυτό που εξελίσσεται, αλλά γενικώς με τα μέσα σταθερής τροχιάς παραμένω ένθερμος υποστηρικτής και προωθητής κάθε πρωτοβουλίας, που θα μπορούσε να αποφύγει τις αρνητικότερες εκδοχές και να πετύχει τις βέλτιστες.
Nα θυμίσουμε πως η επέκταση του Τραμ είναι σε εξέλιξη και η ολοκλήρωση των έργων παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση όμως υπάρχει η αισιοδοξία πως το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει εντός του 2016.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Ο αν.Υπουργός είπε για το σχέδιο υπογειοποίησης της γραμμής 1 από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά "Νομίζω, ότι με ένα ανεξήγητο αυθαίρετο τρόπο και θα έλεγα και πραξικοπηματικό, πήραν πίσω από την πόλη του Πειραιά, ενώ ήταν κατακτημένο, την υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ (γραμμή 1 Μετρό). Αυτήν τουλάχιστον, δεν πρέπει να την εγκαταλείψουμε. Δεν είναι ένα περιορισμένο ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά, όχι μόνο ευρύτατο τμήμα των περιοχών της πόλης, αλλά αφορά και το μέλλον της πόλης τις επόμενες δεκαετίες».
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 1
Παρότι υπήρξε έργο ώριμο, με εγκεκριμένες μελέτες περιβαλλοντικών όρων, αντί να το δούμε να υλοποιείται, μπήκε στα συρτάρια του Υπουργείου. Ο λόγος ήταν πως το φιλόδοξο σχέδιο υπογειοποίηοης της γραμμής του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου στο τμήμα από το Φάληρο ναυαγησε με βασική αιτία το κόστος, το οποίο κρίθηκε δυσανάλογα υψηλό, σε σχέση με τα προσδοκώμενα οφέλη.
Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο η ΣΤΑΣΥ αποφάσισε τη διάλυση της σύμβασης για τη μελέτη - υπογειοποίηση των γραμμών από τον Πειραιά ως το σταθμό του Φαλήρου, καθώς και τη μελέτη για την κατασκευή υπόγειου σταθμού με την ονομασία «Καμίνια».
Βασική αιτία γι' αυτό ήταν ότι, με την υλοποίηση του έργου, θα επηρεάζονταν αρνητικά για 2 έτη τόσο η λειτουργία, όσο και τα έσοδά της ενώ εκτιμήθηκε ότι το έργο δεν απέφερε επιπλέον επιβάτες στη γραμμή 1 Πειραιάς-Κηφισιά, καθώς τα υλοποιούμενα έργα αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή (ΤΡΑΜ, επέκταση του Μετρό) θα απορροφούσαν μεγάλο αριθμό επιβατών.
Το συγκεκριμένο έργο είχε κριθεί από τους φορείς του Πειραιά ως ένα από τα πλέον μεγαλόπνοα καθώς με την υπογειοποίηση των γραμμών και την διέλευση του Τραμ η οδική αρτηρία από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την Πλατεία Ιπποδαμείας θα μεταμορφωνόταν σε μία μεγάλη αστική λεωφόρο με 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, μεταμορφώνοντας το άσχημο σημερινό οπτικό αποτέλεσμα αλλά κυρίως γιατί θα δημιουργούσε συνθήκες ανάπτυξης της εμπορικής κίνησης αλλά και του real estate.
Πηγή: ypodomes.com