Και το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Πελοπόννησο δεν αξιοποιείται, παρότι πρόσφατα δαπανήθηκαν 80.000.000 ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του. "Η επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου θα βοηθούσε οικονομικά την περιοχή. Παρότι η γραμμή είναι μετρική θα εξυπηρετούσε τις εμπορευματικές επιχειρήσεις, αλλά και τους ταξιδιώτες. Θα βοηθούσε και στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Όμως, επιχειρηματίες άλλων μέσων μεταφοράς επηρεάζουν τις αποφάσεις", επισημαίνει ο κ. Μανιάτης. Στο λιμάνι της Καλαμάτας "δένουν" περισσότερα από είκοσι κρουαζιερόπλοια το χρόνο, ακόμη και τη χειμερινή περίοδο. Οι τουρίστες κατακλύζουν την περιοχή της Δυτικής Μάνης, φτάνοντας μέχρι και τις παρυφές της Ανατολικής. "Το χειμώνα πολλές φορές, εκεί που καθόμαστε στην απόλυτη ερημιά μας, ξεπροβάλλουν δύο πούλμαν με ξένους επισκέπτες και γεμίζουν την πλατεία", μας λέει ο Γιώργος Δημακόγιαννης, που διατηρεί βιβλιοπωλείο με τοπικές εκδόσεις στην Αρεόπολη. "Θέλουμε καλύτερες παροχές υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού. Δεν αρκεί να έχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες μόνο στα μεγάλα καταλύματα. Βλέπουμε την ανάπτυξη του τουρισμού σε εναρμόνιση με τον πρωτογενή τομέα παραγωγής. Η Μεσσηνία είναι γη υψηλής παραγωγικότητας με πρώιμα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, τα οποία είναι εξαγώγιμα. Πολύ μεγάλη σημασία για εμάς στην ανάπτυξη του τουρισμού έχει το φυσικό περιβάλλον και πρέπει να το προστατεύσουμε", δηλώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη. "Πλήττεται βάναυσα ο τουρισμός από την ανεξέλεγκτη απόθεση των απορριμμάτων. Τόσο οι Δήμοι του νομού όσο και η Περιφέρεια πρέπει να καταλήξουν σε μια επωφελή για το περιβάλλον λύση. Δεν μπορώ να διανοηθώ καμιά ανάπτυξη χωρίς την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Η Περιφέρεια βλέπει θετικά και την αξιοποίηση του σιδηροδρόμου, για την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού στην Πελοπόννησο, αλλά και για τη μεταφορά των εμπορευμάτων", κατέληξε η αντιπεριφερειάρχης. Οι τουριστικές μονάδες του νομού είναι πλήρως οργανωμένες και το τουριστικό προϊόν της περιοχής ελκυστικό. Κατέχει, άλλωστε, σημαντική θέση στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, με σημαντικά ποσοστά κέρδους στο τομεακό ισοζύγιο. Οι ξενοδοχειακές μονάδες και τ’ άλλα καταλύματα στη Μεσσηνία μπορεί να χρησιμοποιούν διάφορα χρειώδη εισαγωγής, σερβίρουν, όμως, φαγητά μαγειρεμένα με εύγευστο καλαματιανό ελαιόλαδο (ΠΟΠ γνωστό στα πέρατα της οικουμένης), περίφημες ελιές, σαλάτες με ντόπια λαχανικά, αλλά και φρούτα, από τους ονειρεμένους κήπους του μεσσηνιακού κάμπου. Στα πρώιμα φρούτα και λαχανικά η Μεσσηνία ανταγωνίζεται σοβαρά την Κρήτη. Και όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, επικερδή τουρισμό μπορούν ν' αναπτύσσουν οι περιοχές που έχουν παραγωγή αγαθών. Εναέρια συγκοινωνία η Καλαμάτα και η ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας έχει από το 1958 με μικτού τύπου αεροδρόμιο (στρατιωτικό και πολιτικό). Από το 1991 το αεροδρόμιο έχει μεταφερθεί στη σημερινή του θέση. Έχει σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη (τέσσερις φορές την εβδομάδα) και με τις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Μεταξύ 2010 - 2013 είχε και καθημερινή σύνδεση με την Αθήνα. Τη ζημιά της γραμμής κάλυπτε ο αείμνηστος Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ιδιοκτήτης της Costa Navarino (διεθνής ποιοτικός τουριστικός προορισμός υψηλών προδιαγραφών που βρίσκεται στη Μεσσηνία). Το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας προς τιμήν του καπετάνιου έχει πάρει τ’ όνομά του. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλαμάτας με την Κρήτη και τα Κύθηρα συμβάλλει τη θερινή περίοδο στην τουριστική κίνηση. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, όμως, μιλάει για τη δημιουργία υδατοδρομίου εντός του λιμένα Καλαμάτας. «Αυτός θα ήταν ο καθοριστικός στόχος για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής» υποστηρίζει, καθώς ο μεσσηνιακός κόλπος ενδείκνυται για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ