Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Ο κ. Νίκος Νικολόπουλος, θέτει προ των ευθυνών, τον Αναπλ. Υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη.

 Ο Βουλευτής Αχαΐας, Γενικός Γραμματέας των ΑΝΕΛ και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Νίκος Νικολόπουλος, με αφορμή τα δημοσιεύματα για το ενδεχόμενο «φρένου» στα έργα για τη σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη –Ψαθόπυργος,  προέβη σε δηλώσεις-φωτιά εναντίον των «Εθνικών Εργολάβων» και της ΕΡΓΟΣΕ και καλεί τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να αναλάβει τις ευθύνες του.

Ο κ. Νικολόπουλος αναφέρθηκε στην αρχή των δηλώσεών του στις επανειλημμένες Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., που κατέθεσε στη Βουλή για τη σκανδαλώδη ανάθεση από την ΕΡΓΟΣΕ της σύμβασης με Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ, «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟ Χ.Θ. 91+500 ΕΩΣ Χ.Θ. 113+000 ΚΑΙ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ», στην «Κ/Ξ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J & P ΑΒΑΞ Α.Ε.–INTRAKAT Α.Ε.» των «Εθνικών Εργολάβων», αν και η προηγούμενη κυβέρνηση και προσωπικά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κ. Σαμαράς γνώριζαν ότι είχε γίνει «φούσκωμα» του προϋπολογισμού της κατά 65 εκατομμύρια € και ότι ο διαγωνισμός ήταν εμφανώς «στημένος», με προσυνεννοημένες προσφορές και πολύ μικρές εκπτώσεις(1,65% που έδωσε η Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-ΜΟΧΛΟΣ-ΑΕΓΕΚ και 5,29% που έδωσε η μειοδότρια Κ/Ξ).
«Πέραν όμως από το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του έργου και το «στήσιμο» του διαγωνισμού,  είχα καταγγείλει», συνέχισε ο κ. Νικολόπουλος, «ότι υπάρχει θέμα εμπλοκής του έργου με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας οδού, που εκτελούν με σύμβαση παραχώρησης οι ίδιοι εργολάβοι, που θα περιπλέξει και θα καθυστερήσει την εκτέλεση του έργου και θα εκτινάξει το κόστος του σε ακόμη μεγαλύτερο ύψος». Όμως, «κανένας δεν έδωσε σημασία στις καταγγελίες μου», και τώρα δυο χρόνια αργότερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης πρώτα δηλώνει ότι «παραμένει άλυτο το θέμα των διασταυρώσεων της Ολυμπίας Οδού  με τις γραμμές του ΟΣΕ, καθώς, ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί, εάν θα γίνει από τους ιδιώτες ή την ΕΡΓΟΣΕ» και στη συνέχεια με την υπ’ αρ. πρωτ. ΕΠΠ-BE/Γ/Φ­4/εξ.5073/29-05-2015 απόφασή του ανέθεσε απ’ ευθείας στους μεγαλοεργολάβους της Ολυμπίας οδού 3 από τα 8(;) –αλήθεια πόσα είναι;- σημεία εμπλοκής του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού  με το σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτιμώμενου κόστους (αρχική εκτίμηση) 9.785.000 €.
Παρά ταύτα, όμως, συνέχισε στις δηλώσεις του ο κ. Νικολόπουλος, η εταιρία «ΑΚΤΩΡ»,  όπως αναφέρουν τα παραπάνω δημοσιεύματα,  «ως επικεφαλής της Κοινοπραξίας του έργου για το τμήμα Ροδοδάφνη –Ψαθόπυργος έχει βγάλει σε 15νθήμερη ...άδεια το προσωπικό και όπως ανέφεραν στον «Ημερήσιο» καλά πληροφορημένες πηγές, υπό μορφή εξωδίκου αποστέλλει επιστολή προς την ΕΡΓΟΣΕ, βάσει της οποίας ζητά πληρωμή, δεδομένου ότι έχει παρέλθει ένα δίμηνο χωρίς ρευστότητα». Δηλαδή, οι «Εθνικοί Εργολάβοι», με αφορμή τη καθυστέρηση πληρωμής ενός λογαριασμού από την ΕΡΓΟΣΕ, εκβιάζουν με σταμάτημα του έργου και, όπως αναφέρεται στα δημοσιεύματα, με «παύση εργασιών και ενδεχομένως διάλυση της εργολαβίας». Πέραν όμως του μεγάλου ζητήματος που αφορά το ίδιο το έργο, συνέχισε ο κ. Νικολόπουλος, «υπάρχει και το μείζον ζήτημα των θέσεων εργασίας που απειλούνται, δεδομένου ότι στα έργα (Τρένο και Δρόμους) απασχολούνται εκατοντάδες Αχαιοί, με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική αγορά».
Και ο κ. Νικολόπουλος, απευθυνόμενος προς τον κ. Σπίρτζη, κατέληξε στις δηλώσεις του:

● Γιατί, κ. Σπίρτζη, η Κυβέρνηση και εσείς προσωπικά ανέχεστε τις απειλές των μεγαλοεργολάβων για νέο «πάγωμα» τόσο των έργων των Συμβάσεων Παραχώρησης(Σ.Π.) των Οδικών Αξόνων, όσο  και  των σιδ/κών έργων, και υποκύπτετε  στους εκβιασμούς τους, αφενός διαπραγματευόμενοι μαζί τους  νέα Αναθεώρηση των Σ.Π. και αφετέρου αναθέτοντάς τους απ’ ευθείας εργασίες πολλών εκατομμυρίων; Δεν έχετε αντιληφθεί, ότι το παιγνίδι είναι «στημένο» και τα έργα, που δεν τελειώνουν ποτέ, είναι ένας μηχανισμός που γεμίζει τις τσέπες των «Εθνικών Εργολάβων» και των επίορκων κρατικών λειτουργών, που συνεργάζονται μαζί τους;
● Γιατί κρατάτε στις θέσεις τους τους επίορκους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ, που πρωτοστάτησαν στο «φούσκωμα» του προϋπολογισμού της παραπάνω σύμβασης με Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ κατά 65 εκατομμύρια € και στο «στήσιμο» του διαγωνισμού, ενώ είναι οι ίδιοι που διώκονται για κακούργημα για το άλλο μεγάλο σκάνδαλο της σύμβασης με Α.Δ. 470/2007; Δεν έχετε αντιληφθεί, ότι η παραμονή τους στις  θέσεις τους επιφέρει καθυστερήσεις στα έργα και παράγει αποζημιώσεις και απ’ ευθείας αναθέσεις πολλών εκατομμυρίων;

● Δεν έχετε αντιληφθεί, κ. Σπίρτζη, γιατί καθυστερούν τόσα χρόνια τα σιδ/κά έργα; Δεν έχετε αντιληφθεί ότι οι «Εθνικοί Εργολάβοι», ενώ καταβροχθίζουν αχόρταγα, σαν σύγχρονος Μινώταυρος, τις τεράστιες χρηματοδοτήσεις των σιδ/κών έργων, δεν τελειώνουν ποτέ τα έργα αυτά, γιατί ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο και αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι η μεγαλύτερη απειλή για τα συμφέροντά τους στους Οδικούς Άξονες; Γιατί παίζετε και εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας υπουργοί, το παιγνίδι τους;