Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Βουλευτής ζητά γνωμοδότηση του ΚΑΣ, για τη διέλευση της γραμμής του Τραμ προς Πειραιά.

Επέκταση Τραμ προς Πειραιά: Βουλευτής ζητά γνωμοδότηση του ΚΑΣ για τη διέλευση της γραμμής "Ήταν στραβό το κλίμα, το`φαγε και η κατσίκα". Αυτό λέει ο σοφός λαός και στην περίπτωση της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά ταιριάζει "γάντι". Το έργο που ξεκίνησε επίσημα το 2013 έχει αντιμετωπίσει στην πορεία σωρεία προβλημάτων καθώς για ακόμα μία φορά οι μελέτες αποδείχθηκαν τρύπιες, οι μελέτες εφαρμογής άργησαν οι καθυστερήσεις χτυπάνε κόκκινο και τώρα έχουμε ακόμα ένα χτύπημα.
 Σύμφωνα με τον Βουλευτή Πειραιά της ΝΔ κο Κατσαφάδο υπάρχει πρόβλημα λόγω εγγύτητας με τον αρχαιολογικό χώρο στην είσοδο της πόλης του Πειραιά. Σε ερώτηση του βουλευτή αναφέρεται πως η διέλευση του Τραμ γίνεται μέσα στα όρια κηρυγμένου αρχαιολογικό χώρο και δεν υπάρχει όπως θα έπρεπε γνωμοδότηση από το ΚΑΣ ή έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης αλλά μία απλή έγκριση έπειτα από αλληλογραφία μεταξύ της Αττικό μετρό, της τοπικής Εφορείας και των μελετητών.
 Όπως υποστηρίζει ο βουλευτής σύμφωνα με το άρθρο 50 του νόμου 3028/2002 περί προστασίας των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς σε επεμβάσει μείζονος σημασίας σε μνημεία, χώρους και τόπους, απαιτείται η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και κατόπιν έκδοση σχετικής απόφασης από το Υπουργείου Πολιτισμού.
 Αυτή η περίπτωση μας γυρίζει 12 χρόνια πριν όταν τότε που κατασκευαζόταν η βασική γραμμή του Τραμ, η χάραξη που προέβλεπε την διέλευση του μέσου μπροστά από την Πύλη του Αδριανού. Τελικά η χάραξη άλλαξε πορεία και ήρθε διαμέσω της Καλλιρόης και της Βασιλίσσης Όλγας.
 Στην περίπτωση του Πειραιά πρόκειται για τα Αρχαία Αστικής Πύλης στην όδο Ομηρίδου Σκυλίτση όπου προβλέπεται η διέλευση του Τραμ. Ο χώρος έχει χαρακτηριστεί σημαντικότατο μνημείο από το ΥΠΠΑ με την απόφαση ΦΕΚ Β`115/2000 και είχε ακολουθήσει και πανελλήνιος διαγωνισμός από το ΥΠΕΧΩΔΕ για την εκπόνηση μελέτης ανάδειξης. Απο αυτή τη διαδικασία προέκυψε αργότερα το Μουσείο Αρχαίας Οχυρωματικής Τέχνης, πεζοδρομήσεις, και απαλλοτριώσεις κτιρίωων.
 Όπως και να έχει αναμένεται με ενδιαφέρον η απάντηση του αν.Υπουργού κου Σπίρτζη και το έγγραφο που θα προσκομιστεί από την Αττικό Μετρό. Όλα αυτά την ώρα που το έργο προχωρά με ρυθμούς χελώνας και η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι στον αέρα καθώς υπολείπονται περίπου 8 μήνες και ακόμα δεν έχου δει σε κανένα τμήμα στρωμένη γραμμή Τραμ.


Πηγή: ypodomes.com