Πρόβλημα, τα πολλά ποδήλατα, τους θερινούς μήνες, που κουβαλούν οι κάτοχοί τους με τον Προαστιακό Λάρισας- Θεσσαλονίκης, κυρίως από Λάρισα μέχρι τα παράλια της Πιερίας.
Μετά από παράπονα επιβατών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποφασίστηκε, να μην επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων, στα δρομολόγια από Λάρισα, των 10.43 και 12.52. Αυξημένη είναι όμως και η κίνηση επιβατών αυτή την περίοδο. Για τον λόγο αυτό, στο δρομολόγιο από Λάρισα των 9.40, το οποίο προέρχεται από Καλαμπάκα- Τρίκαλα, εφόσον είναι γεμάτο, δεν θα επιβιβάζονται επιβάτες από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Ο λόγος είναι ότι, πέραν ενός ορίου, δεν επιτρέπονται όρθιοι επιβάτες στα τρένα, για λόγους ασφαλείας και γίνονται συνεχείς έλεγχοι. Επίσης, στο δρομολόγιο του Προαστιακού από Θεσσαλονίκη των 16.17, θα έχουν προτεραιότητα στην επιβίβαση οι επιβάτες που προορίζονται για δυτική Θεσσαλία.
Μετά από παράπονα επιβατών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποφασίστηκε, να μην επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων, στα δρομολόγια από Λάρισα, των 10.43 και 12.52. Αυξημένη είναι όμως και η κίνηση επιβατών αυτή την περίοδο. Για τον λόγο αυτό, στο δρομολόγιο από Λάρισα των 9.40, το οποίο προέρχεται από Καλαμπάκα- Τρίκαλα, εφόσον είναι γεμάτο, δεν θα επιβιβάζονται επιβάτες από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας. Ο λόγος είναι ότι, πέραν ενός ορίου, δεν επιτρέπονται όρθιοι επιβάτες στα τρένα, για λόγους ασφαλείας και γίνονται συνεχείς έλεγχοι. Επίσης, στο δρομολόγιο του Προαστιακού από Θεσσαλονίκη των 16.17, θα έχουν προτεραιότητα στην επιβίβαση οι επιβάτες που προορίζονται για δυτική Θεσσαλία.
Στο μεταξύ, χθες το μεσημέρι, ακινητοποιήθηκε από βλάβη αμαξοστοιχία του Προαστιακού στο ύψος της Σίνδου και οι επιβάτες συνέχισαν τη διαδρομή προς Θεσσαλονίκη, με λεωφορείο.
ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ
Κάτω από διαφορετικές συνθήκες, η μεταφορά ποδηλάτων και των κατόχων τους με τον Προαστιακό, θα έπρεπε να είναι στοιχείο προσέλκυσης επιβατών. Όπως γίνεται σε πολλές χώρες κι όχι μόνο ευρωπαϊκές. Ειδικά τους θερινούς μήνες, ο συνδυασμός ποδηλάτου- τρένου για το καθημερινό μπάνιο, είναι ιδανικός και οικονομικός, ξεκούραστος, οικολογικός και πολλά άλλα. Στην περίπτωση της Λάρισας και άλλων περιοχών, που καλύπτει ο Προαστιακός, είναι δοκιμασμένος από τον χειμώνα, στη διαδρομή μέχρι Νέους Πόρους, Λεπτοκαρυά κλπ. Τέτοιες διευκολύνσεις δεν είχαν προβλεφθεί εξ αρχής, γενικότερα. Ούτε στην Αθήνα, όπου δρομολογήθηκε για πρώτη φορά ο Προαστιακός. Αργότερα δόθηκαν κάποιες διευκολύνσεις.
Πάλι, όλα αυτά θεωρούνται δευτερεύοντα, όταν δεν μπορεί ο οργανισμός να απορροφήσει την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού, γιατί δεν υπάρχουν τρένα ή προσωπικό! Οι περικοπές δρομολογίων από πέρυσι, παγιώθηκαν και στο βάθος του ορίζοντα, με όλα αυτά που ζει η χώρα, δεν φαίνεται να βελτιώνονται τα πράγματα. Είναι άδικο, να υπάρχει επιβατικό κοινό, από Λάρισα, με την τεράστια παράδοση του Πλαταμώνα- Νέων Πόρων, αλλά και τη δυτική Θεσσαλία και να μην μπορεί να βρει μια θέση, για την παραλία. Για αποστάσεις 25- 35 λεπτών, από τη Λάρισα. Τα γνωρίζει αυτά ο οργανισμός από προηγούμενες χρονιές, αλλά οι ευθύνες δεν ανήκουν στους ανθρώπους που τον διοικούν είναι μικρές. Ανήκουν, ουσιαστικά, στις κυβερνήσεις, που ποτέ δεν είδαν τον σιδηρόδρομο, με τη στοιχειώδη προσοχή. Σαν να ήταν τυπική υποχρέωση. Όσο για τους εργαζόμενους στον σιδηρόδορμο, ακούν τα πάνδεινα καθημερινά, από τον κόσμο, που ζητά στοιχειώδη εξυπηρέτηση από ένα κρατικό και κατ εξοχή λαϊκό, μέσο συγκοινωνίας.
Συντάκτης: Ε. Ρ.
Πηγή: eleftheria.gr
"Σιδηροδρομικά Νέα": Ποια ήταν η πρότασή μας, τον Αυγούστου του 2013 σχετικά με το θέμα των ποδηλάτων στο Προαστιακό;
Γιατί η πρότασή μας εφαρμόζεται σε τραίνα του εξωτερικού και στην Ελλάδα όχι;
Μετά από τις φωτογραφίες, παραθέτουμε την δημοσίευσή μας στις 6 Αυγούστου 2013.