Κύκλος εργασιών: Αν και ο συνολικός κύκλος εργασιών του ομίλου €39,6 εκ. τη χρήση του 2014 έναντι €39,5 εκ τη χρήση 2013 (Εταιρείας €39,5 εκ για τη χρήση 2014 έναντι €39,4 για τη χρήση 2013), παρέμεινε σταθερός, εν τούτοις τα έσοδα από τα τέλη υποδομής που αποτελούν την κύρια δραστηριότητα του ΟΣΕ αυξήθηκαν κατά €2,8 εκ ή 14% λόγω αύξησης αριθμού δρομολογίων ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ρευστότητα είναι σημαντικότατα βελτιωμένη ως συνέπεια του εξορθολογισμού της πολιτικής εισπράξεων παρά τη μείωση της ετήσιας επιχορήγησης κατά 39% ή €33,9 εκ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η αύξηση της ρευστότητας σε σχέση με τα προηγούμενα έτη θα μας επιτρέψει βελτίωση της υποδομής μέσω επενδύσεων, εάν οι υπόλοιποι συντελεστές διατηρηθούν σταθεροί.
Μικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης: Το μικτό αποτέλεσμα εκμετάλλευσης επίσης κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα εμφανίζοντας οριακή, σε σχέση με το 2013, καλυτέρευση κατά 0,06% στον Όμιλο και κατά 0,04% στην Εταιρεία.
Αποτελέσματα προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA): Τα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν για τη χρήση 2014 σε €-20,6 εκ έναντι €45,1 εκ την προηγούμενη χρήση (ενώ για την Εταιρεία το EBITDA της χρήσης ανήλθε σε €-13,5 εκ έναντι €52,6 εκ την προηγούμενη). Το περιθώριο EBITDA για τον Όμιλο ανήλθε στην χρήση 2013 σε -52% έναντι +116% που ήταν την προηγούμενη χρήση (για την Εταιρεία το περιθώριο για την τρέχουσα χρήση επίσης διαμορφώθηκε στο -34% έναντι +99% την προηγούμενη).
Έξοδα διοίκησης: Εντάθηκε η μείωση στα έξοδα διοίκησης κατά €3,8 εκ για τον Όμιλο τα οποία οφείλονται σχεδόν αποκλειστικά στην Εταιρεία, από €26,8 εκ την προηγούμενη χρήση σε €23 εκ την τρέχουσα (€4 εκ ήταν η μείωση για την Εταιρεία, από €24 εκ την προηγούμενη σε €20 εκ την τρέχουσα), ποσοστό μείωσης 14,4% για τον Όμιλο (16,8% για την Εταιρεία).
Έξοδα Διάθεσης: Τα έξοδα διάθεσης μειώθηκαν επίσης κατά €94 χιλ για τον Όμιλο και την Εταιρεία, από €181 χιλ την προηγούμενη χρήση σε €87 χιλ την τρέχουσα, ποσοστό μείωσης 52%.
Λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης: Τα Λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης αυξήθηκαν για τον Όμιλο σε €51,8 εκ την κλειόμενη χρήση από €26,1 ή 49,8% από την προηγούμενη (€51,1 εκ στην τρέχουσα χρήση έναντι €25,8 εκ ή 49,5% για την Εταιρεία αντίστοιχα) κυρίως λόγω ζημίας από τη μεταβίβαση της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Ελληνικό Δημόσιο και ενοίκια τροχαίου υλικού χρήσης 2013.
Αποτελέσματα μετά από φόρο εισοδήματος: Οι ζημιές χρήσης από συνεχιζόμενες δραστηριότητες για τον Όμιλο ανήλθαν σε €526,9 εκ αυξημένες κατά 5,92% έναντι της προηγούμενης (για την Εταιρεία οι ζημιές της χρήσης ανήλθαν σε €520,1 εκ. επίσης αυξημένες κατά 5,96% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Σε σχέση με το αρνητικό αποτέλεσμα της χρήσης, σημειώνουμε ότι μόλις αφίσταται του αθροίσματος του ποσού των αποσβέσεων + χρηματοοικονομικών εξόδων (€253 εκ. + €267 εκ. = €520 εκ).
Η ΕΡΓΟΣΕ αντίστοιχα είχε κέρδη μετα φόρων ύψους €4,1 εκ αυξημένα κατά 46,42% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (€2,8 εκ). Οι ταμειακές ροές για τα επενδυτικά έργα το 2014 ανέρχονται σε €171 εκ έναντι €137,2 εκ το 2013 (αύξηση 25%) και οι αντίστοιχες τιμολογήσεις σε €189,4 έναντι €95,7 το 2013 (αύξηση 98%). Το μέρισμα για τον ΟΣΕ από τη διάθεση κερδών χρήσης 2013 ανήλθε σε €1.558.459,71.
Πηγή: businessnews.gr