Η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Corina Creţu και οι κυρίες Charlina Vitcheva, Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Sabine Bourdy, Προϊσταμένη Διοικητικής Μονάδας της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνοδευόμενες από τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ. Γιώργο Σταθάκη και τον Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, κ. Πάνο Καρβούνη, επισκέφτηκαν, στις 20 Μαΐου 2015, το Κέντρο Ελέγχου του Μετρό στο σταθμό Σύνταγμα.
Όπως είναι γνωστό το σύνολο των έργων Μετρό, τόσο στην Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη, χρηματοδοτούνται από τα αναπτυξιακά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΕΤΕπ.
Την αντιπροσωπεία υποδέχτηκαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., κ. Χρήστος Τσίτουρας και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., κ. Νίκος Παπαθανάσης οι οποίοι τους ενημέρωσαν για την λειτουργία του Μετρό της Αθήνας, καθώς και για το επενδυτικό πρόγραμμα που υλοποιεί η Αττικό Μετρό Α.Ε.
Στη συνέχεια αντιπροσωπεία υπό την Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Charlina Vitcheva και την Προϊσταμένη Διοικητικής Μονάδας της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Sabine Bourdy πραγματοποίησαν τεχνική επίσκεψη στο εργοτάξιο του μετρό Νίκαια, συνοδευόμενες από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΜ, κ. Χρήστο Τσίτουρα ο οποίος υποδεχόμενος την αντιπροσωπεία δήλωσε: «Ενημέρωσα την Επίτροπο κα. Corina Creţu και την αντιπροσωπεία της για το σύνολο των έργων Μετρό και Τραμ, που σχεδιάζει, επιβλέπει και κατασκευάζει η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σήμερα, βρισκόμαστε στον υπό κατασκευή σταθμό «Νίκαια» , όπου εκτελείται το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό, περιβαλλοντικό έργο, αυτό της επέκτασης προς Πειραιά. Η κατασκευή του έργου προχωράει με γοργούς ρυθμούς εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού.
Έχουμε την πεποίθηση πως στις αρχές του 2018 οι πολίτες και τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, θα προσεγγίζουν το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος από τον Πειραιά σε 45 λεπτά».
Η κατασκευή της Επέκτασης της Γραμμής 3, Αγ. Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο ξεκίνησε την 1η Μάρτιου του 2012 και αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται σήμερα στην Πρωτεύουσα. Πρόκειται για μια επέκταση συνολικού μήκους 7,6 χλμ. σήραγγας, με 6 νέους Σταθμούς σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Με την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς τον Πειραιά αναμένεται να εξυπηρετούνται ημερησίως περισσότεροι από 130.000 πολίτες. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 748 εκ. €.
Τη βασική σύμβαση κατασκευής του έχει αναλάβει Κοινοπραξία Ελληνικών και Ευρωπαϊκών εταιρειών. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό στις αρχές του 2018 και η πρόοδος του εξελίσσεται ομαλά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ή καθυστερήσεις μέχρι σήμερα, ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί και οι αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή των εργοταξίων.
Το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) εκκίνησε τη λειτουργία, το Σεπτέμβριο 2013 από το Φρέαρ Εκκίνησης στην Αγία Βαρβάρα, τον Ιούνιο 2014 αφίχθη στο σταθμό «Αγ. Βαρβάρα», το Νοέμβριο 2014 στο σταθμό «Κορυδαλλός» και στο σταθμό «Νίκαια» στις 24 Απριλίου 2015, εντός χρονοδιαγράμματος.
Κατόπιν μικρής διάρκειας προγραμματισμένης συντήρησης, θα συνεχίσει την πορεία του αθόρυβα και χωρίς όχληση στη λειτουργία της πόλης, προς τον Σταθμό «Μανιάτικα», στον οποίο αναμένεται να φτάσει έως το τέλος του 2015.
Σημειώνεται ότι θα κατασκευασθούν συνολικά 6,5 χλμ. σήραγγας της επέκτασης με το Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους, μέσω υπόγειας εκσκαφής (NATM). Σήμερα, περισσότερα από 800 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων εργάζονται στους υπό κατασκευή σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», όπου τα εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη και αναμένεται μέχρι το πέρας κατασκευής του έργου να απασχοληθούν συνολικά περί τους 2000 εργαζομένους, προκειμένου η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά να τεθεί σε λειτουργία, όπως αναμένεται εντός του 2018.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και για την Εθνική Οικονομία γενικότερα.
Πηγή: metaforespress.gr