Είναι γεγονός ότι οι Νεουορκέζοι χρησιμοποιούν συχνά «επιθετικές διαφημίσεις». Από πανό για εμφυτεύματα στήθους μέχρι και πινακίδες για προφυλακτικά.
Ωστόσο οι νέες αφίσες που θα κοσμούν από εδώ και στο εξής τα λεωφορεία και το μετρό της πόλης, έπειτα από απόφαση ομοσπονδιακού δικαστή, θα έλεγε κανείς πως έχουν αμφιλεγόμενο περιεχόμενο.
Ωστόσο οι νέες αφίσες που θα κοσμούν από εδώ και στο εξής τα λεωφορεία και το μετρό της πόλης, έπειτα από απόφαση ομοσπονδιακού δικαστή, θα έλεγε κανείς πως έχουν αμφιλεγόμενο περιεχόμενο.
Με σλόγκαν «Το να φονεύεις Εβραίους είναι λατρεία που μας φέρνει πιο κοντά στον Αλλάχ» στην αφίσα θα απεικονίζεται ένας νεαρός άνδρας με καρό μαντίλα και θα αναφέρεται επιπλέον: «Αυτός είναι ο Τζιχαντιστής του, ποιος είναι ο δικός σας». Η αφίσα δημιουργείται εν μέσω των καυτών νομικών συζητήσεων γύρω από τη δημόσια ασφάλεια και την ελευθερία του λόγου.
Την Τρίτη, ο επαρχιακός Δικαστής John Koeltl των ΗΠΑ αποφάνθηκε ότι η Μητροπολιτική αρχή μεταφορών της Νέας Υόρκης (MTA), δεν μπορεί να εμποδίσει την αμφιλεγόμενη διαφήμιση σε δεκάδες αυτοκίνητα, μετρό και λεωφορεία. Την ίδια στιγμή η Μητροπολιτική αρχή μέσων μαζικής μεταφοράς της Νέας Υόρκης, ισχυρίζεται ότι η διαφήμιση θα μπορούσε να υποκινήσει τη βία κατά των Εβραίων, ωστόσο ο Δικαστής απέρριψε αυτή την ιδέα.
«Οι αξιωματούχοι της MTA (Μητροπολιτική αρχή μέσων μαζικής μεταφοράς) υποτιμούν την ανεκτική ποιότητα της Νέας Υόρκης και υπερεκτιμούν τις πιθανές επιπτώσεις αυτών των φευγαλέων διαφημίσεων», τόνισε ο επαρχιακός Δικαστής John Koelt, συμπληρώνοντας ότι «επιπλέον, δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι βλέποντας μία από αυτές τις διαφημίσεις στο πίσω μέρος του λεωφορείου, θα είναι επαρκής για να προκαλέσει μια βίαιη αντίδραση. Ως εκ τούτου, αυτές οι διαφημίσεις, όσο προσβλητικές και αν θεωρούνται εξακολουθούν να δικαιούνται προστασία της Πρώτης Τροπολογίας».
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι αφίσες δεν είναι δημιούργημα μιας ομάδας ισλαμιστών όπως κανείς θα περίμενε, αλλά μιας οργάνωσης υπέρ του Ισραήλ.
«Θρίαμβος για την ελευθερία και την ελευθερία του λόγου», έγραψε η Πάμελα Γκέλερ, η πρόεδρος της ομάδας που αγόρασε τις διαφημίσεις και που μήνυσε τη Μητροπολιτική αρχή μέσων μαζικής μεταφοράς.
Πηγή: protothema.gr