Μέχρι τις 13 Μαΐου θα πρέπει να περιμένουν οι μέτοχοι της ΟΛΘ ΑΕ αλλά και οι φορείς της Θεσσαλονίκης, για να δούνε ποιος ή ποιοι τελικώς τοποθετούνται επικεφαλής του πλέον σημαντικού αναπτυξιακού οργανισμού της πόλης και, μίας ΔΕΚΟ που τις οικονομικές επιδόσεις της θα ζήλευαν πολλές επιχειρήσεις αμιγώς ιδιωτικές.
Στη σημερινή τακτική ετήσια γενική συνέλευση, έπεσαν οι τίτλοι τέλους της 5ετούς διοίκησης Αγγελούδη, που αναμφισβήτητα είχε να παρουσιάσει σημαντικά επιτεύγματα, τόσο σε ό,τι αφορά τη διακίνηση φορτίων, όσο και σε ό,τι αφορά τους τζίρους και, ιδίως την εντυπωσιακή αύξηση στα κέρδη, λειτουργικά και μετά από φόρους.
Όμως, όπως είπαν οι δύο εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο άλλωστε έχουν περάσει οι μετοχές του Δημοσίου(σχεδόν 75%), η συνέλευση έπρεπε να διακοπεί και εξ αναβολής, στην έκτακτη γενική συνέλευση της 13ης Μαΐου, θα οριστεί η νέα διοίκηση. Να σημειωθεί ότι πριν την τοποθέτηση νέας διοίκησης, τα προτεινόμενα από την κυβέρνηση πρόσωπα, θα πρέπει να περάσουν από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Μέχρι τότε, άτυπα παραμένει στον ΟΛΘ ο κ. Αγγελούδης, ενώ όπως έχει πληροφορηθεί η Voria. gr, ενδιαφέρον για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος έχουν εκδηλώσει περί τα 8-10 άτομα.
Και σε αυτή την ετήσια συνέλευση, το δημόσιο, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, επέλεξε να πάρει το... κάτι παραπάνω από τα κέρδη της χρήσης του 2014. Η διοίκηση πρότεινε μέρισμα 0,70 ευρώ ανά μετοχή και οι εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ ζήτησαν 1,95 ευρώ/μετοχή, αντιπρόταση που πέρασε ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρξαν ενστάσεις από μικρομετόχους. Σημειώνεται ότι, μετά την αύξηση του μερίσματος, στο δημόσιο θα πάει συνολικό μέρισμα 14,59 εκατ. ευρώ, αντί 5,24 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει βεβαίως να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό, που θα πάει στον προϋπολογισμό, είναι μικρότερο από εκείνο που πέρυσι είχε αντληθεί, όταν είχε προταθεί, πάλι από το ΤΑΙΠΕΔ, συνολικά 4 ευρώ/μετοχή(μέρισμα και διανομή κερδών προηγουμένων χρήσεων).
Ο κ. Αγγελούδης, απελθών πρόεδρος και δ/νων, έδωσε στοιχεία τα οποία μαρτυρούν τη θετική πορεία του ΟΛΘ στα τελευταία πέντε χρόνια και σε συνθήκες δύσκολες, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης και των μειώσεων στο προσωπικό.
Ειδικότερα, στο διάστημα 2010- 2014, τα λειτουργικά κέρδη(ΕΒΙΤDA) αυξήθηκαν κατά 183,43%, τα κέρδη προ φόρων κατά 205,62% και τα κέρδη μετά από φόρους κατά 246,67%. Η αύξηση του τζίρου ήταν της τάξης του 10%. Η διακίνηση containers αυξήθηκε κατά 28% και συμβατικού φορτίου κατά 10%.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Αγγελούδης στη συμβολή των εργαζομένων στην ανάπτυξη της ΟΛΘ ΑΕ ενώ ζήτησε να υπάρξει ομοθυμία όλης της πόλης στο κρίσιμο θέμα της «αξιοποίησης του λιμανιού».
Οι ευθύνες των κυβερνήσεων
Τον λόγο πήραν στη συνέχεια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, όπως και οι εκπρόσωποι των χρηστών του Λιμένα, των ναυτικών πρακτόρων και των εκτελωνιστών.
Η γ.γραμματέας της ΟΜΥΛΕ Φανή Γουργούρη, μίλησε για αντιφατική πολιτική της κυβέρνησης, που κλυδωνίζεται μεταξύ μη πώλησης και παραχώρησης της ΟΛΘ ΑΕ. Ζήτησε να έρθει στον ΟΛΘ εκπρόσωπος της κυβέρνησης που θα διευκρινίσει την πορεία που θα ακολουθηθεί ενώ προειδοποίησε πως «έχουν γνώση οι φύλακες» και πως «το λιμάνι δεν μπορεί να δοθεί αντί πινακίου φακής».
Μάλιστα μίλησε για ευθύνη της κεντρικής διοίκησης, δηλαδή των εκάστοτε κυβερνήσεων, που δεν επενδύουν στον ΟΛΘ, απαξιώνοντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκ μέρους των εργαζομένων οι Λ. Τανταλίδης και Τ. Αφεντουλίδης, έθιξαν τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό.
Σκληρή κριτική στη Πολιτεία άσκησε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο οποίος υποστήριξε ότι υπάρχει μεθοδευμένη απαξίωση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προωθηθεί ο ΟΛΠ και τα συμφέροντα της Cosco, με ευθύνη και των Σιδηροδρόμων.
Στον Πειραιά, έχουν γερανούς, είπε ο κ. Καμπάκης και στον ΟΛΘ, με εξαίρεση τις δύο πρόσφατες παραλαβές για το συμβατικό λιμάνι, «έχουμε γάντζους από την εποχή του Σχεδίου Μάρσαλ», ενώ ζήτησε νομοθετική απελευθέρωση της ΟΛΘ ΑΕ και διοίκηση με καθαρά ιδιωτικά κριτήρια και όρους.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κώστας Καρούλης, τόνισε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να στρέψει την προσοχή της και στον ΟΛΘ, για να αξιοποιηθεί η αναπτυξιακή του δυναμική.
Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr