Όλο το πλέγμα των προβλημάτων που απασχολούν τον σιδηρόδρομο και τους σιδηροδρομικούς, έθεσε υπόψη του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κώστα Χρυσόγονο το προεδρείο του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος (ΣΣΒΕ) που τον επισκέφθηκε στο γραφείο του στην Θεσσαλονίκη.
Τόσο ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ κ. Νίκος Λάζου όσο και ο Γενικός Γραμματέας του σωματείου κ. Παναγιώτης Στεργιόπουλος περιέγραψαν με μελανά γράμματα την κατάσταση που επικρατεί στον σιδηρόδρομο, τόσο από την έλλειψη έμψυχου δυναμικού όσο και στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τις θέσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο άκουσε με πολύ προσοχή και ενδιαφέρον ο κ. Χρυσόγονος, δηλώνοντας την στήριξη του στην ανάπτυξη ενός μέσου σταθερής τροχιάς το οποίο είναι το ποιο οικολογικό μέσο στις μεταφορές. Σε δήλωση του στα «Σ.Ν» μετά την συνάντηση με τους εκπροσώπους των σιδηροδρομικών είπε: «Ο Ελληνικός σιδηρόδρομος βρίσκεται σε πολύ δύσκολη κατάσταση, λόγω των μνημονικών περικοπών και λόγω των ανορθολογισμών που υπάρχουν και στα έργα υποδομής και στην λειτουργία τους. Εκείνο που έχω να πω από την πλευρά μου είναι ότι πέρα από συμπαράσταση μου που είναι δεδομένη και την ετοιμότητα μου, να ενεργήσω προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και γενικότερα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου για την προάσπιση των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Το κυριότερο είναι ότι πρέπει να καταλάβουν όλοι στην Ελλάδα ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς , είναι τα μέσα του μέλλοντος. Είναι πιο αποτελεσματικά από ενεργειακή άποψη, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, γενικότερα, με χαμηλότερες εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ανά μεταφερόμενο επιβάτη ανά χιλιόμετρο σε σχέση με κάθε άλλο μέσο μεταφοράς. Τελικά είναι η πιο αποτελεσματική μορφή μετακίνησης, αν συνυπολογίσουμε τον παράγοντα περιβαντολλογικου κόστους το αποτύπωμα του. Συνεπώς πρέπει η πολιτεία να προσανατολίσει την πολιτική μεταφορών της σε αυτήν την κατεύθυνση και να ευνοεί την ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και όχι την κατασκευή φαραωνικών τύπου οδικών έργων πάσης φύσης τα οποία είναι όχι μόνο αναποτελεσματικά αλλά και επιζήμια τελικά για την εθνική οικονομία σε μακροπρόθεσμη κλίμακα».
Η δήλωση του κ. Χρυσόγονου, στα «Σιδηροδρομικά Νέα»
"Σιδηροδρομικά Νέα"