Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Αναζητείται γραμμή συνεννόησης, μεταξύ σιδηροδρομικών και υπ. Μεταφορών.



«Ράγες συνεννόησης» αναζητούνται μεταξύ των σιδηροδρομικών και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Οι σιδηροδρομικοί ανέστειλαν προγραμματισμένη στάση εργασίας και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μεταφορών, έπειτα από τη διαβεβαίωση ότι θα συναντηθούν με τον αναπληρωτή υπουργό Χρήστο Σπίρτζη.

 Γενικότερα, υπάρχει η αίσθηση (και δεν είναι μόνο των σιδηροδρομικών) ότι ο αναπληρωτής υπουργός και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ έχει ως προτεραιότητα τις «υποδομές και τα δημόσια έργα» και όχι τις «μεταφορές», κάτι το οποίο απορρίπτεται από στελέχη του υπουργείου.
 Επίσης, οι σιδηροδρομικοί θεώρησαν «άστοχες» διάφορες δηλώσεις του κ. Σπίρτζη, όπως «η μη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου για 12 χρόνια», «υπάρχει κίνδυνος για επιστροφή κοινοτικών επιχορηγήσεων 3,5 δις. του ΟΣΕ», κ.α. 
 Οι ανωτέρω δηλώσεις, οι οποίες δεν δυσαρέστησαν μόνο τους εργαζομένους, αλλά και κάποιες από τις διοικήσεις των σιδηροδρομικών εταιρειών, σε συνδυασμό με τις μη ξεκάθαρες αναφορές για την συνέχιση ή ακύρωση του διαγωνισμού για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ, δημιούργησαν ένα «κλίμα επιφύλαξης».
  Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα ανωτέρω. Το γεγονός ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει αποσαφηνίσει ποιες διοικήσεις μένουν ή φεύγουν, έχει δημιουργήσει καθημερινές αρρυθμίες. Ήδη, υπάρχουν περιπτώσεις που η μια εταιρεία «γκρινιάζει» κατά της άλλης ή ο ένας διευθυντής κατά του άλλου, κτλ.
  Με άλλα λόγια, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλείται να πάρει «καθαρές αποφάσεις» και να δώσει «κατευθύνσεις».
 Ακόμη, υπάρχουν πολλά τρέχοντα θέματα, στα οποία οι σιδηροδρομικοί ζητούν την αρωγή του υπουργείου Μεταφορών, στις συνολικές διαπραγματεύσεις με άλλα υπουργεία. Χαρακτηριστική περίπτωση τα αποτελέσματα της συνάντησης της ΠΟΣ με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γιώργο Κατρούγκαλο.
 Οι σιδηροδρομικοί, αλλά και οι διοικήσεις των εταιρειών, επιθυμούν την επιστροφή των μεταταγμένων, αλλά και την προκήρυξη νέων θέσεων εργασίας, αφού είναι γνωστό ότι οι εταιρείες λειτουργούν στο… κόκκινο.
 Επίσης, υπάρχουν διάφορα μισθολογικά και επιχειρησιακά αιτήματα (π.χ. καταμερισμός ωρών), τα οποία, εάν επιλυθούν, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στην αποτελεσματικότητα των εταιρειών. 
  Μάλιστα, ακούγεται ότι, για κάποια από τα ανωτέρω αιτήματα, ο κ. Κατρούγκαλος εμφανίστηκε θετικός, φτάνει να υπάρχει ανάλογη αντιμετώπιση – επιχειρηματολογία από το αρμόδιο υπουργείο, το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών.

Συντάκτης: Φώτης Φωτεινός
Πηγή: metaforespress.gr