Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

Οι «καυτές πατάτες» στα χέρια του Χρήστου Σπίρτζη

Οι εκκρεμότητες με τον σιδηρόδρομο

Δεκάδες μέτωπα πρέπει να αντιμετωπίσει ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο κ. Σπίρτζης θα κληθεί να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με την ΕΕ για χρηματοδότηση μεγάλων έργων, όσο και εταιρειών που υπάγονται στην αρμοδιότητά του.

Στις προτεραιότητες του χαρτοφυλακίου του, αλλά και στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των υποδομών αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο νέος αναπληρωτής υπουργός Yποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
«Οι προτεραιότητες είναι αυτές που έχουμε πει και ως επιμελητήριο και ως επιστημονικός κόσμος. Πρέπει να γίνει ένα ιεραρχημένο πρόγραμμα και δημόσιων επενδύσεων που να υπηρετεί την παραγωγική ανασυγκρότησητης χώρας και προφανώς πρέπει και σε θεσμικό επίπεδο να δούμε πάρα πολλούς τομείς που τα τελευταία 4-5 χρόνια έχουν αποδομηθεί πλήρως», τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega.

Εκκρεμότητες... σιδηρόδρομος

Από τις άμεσες προτεραιότητες του νέου υπουργού αναμένεται επίσης ότι θα είναι η ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου στη βάση μιας ενιαίας εταιρείας, όπως έχει διακηρύξει ο ΣΥΡΙΖΑ. Βεβαίως οι αποφάσεις στην περίπτωση αυτή περνούν από τις Βρυξέλλες, καθώς λόγο, και μάλιστα σημαντικό, έχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ιδίως στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η Ε.Ε. έχει διαμηνύσει στη χώρα μας ότι αν η εταιρεία δεν αποκρατικοποιηθεί θα πρέπει να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία έχουν χαρακτηριστεί παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Επίσης το «O.K.» της νέας ηγεσίας του υπουργείου θα πρέπει να αναμένεται και για μια σειρά δημοπρατήσεων που αφορούν τον σιδηρόδρομο. Δεν πρόκειται για τα φαραωνικά έργα του παρελθόντος με τους τεράστιους προϋπολογισμούς, αλλά για δημοπρατήσεις πολύ μικρότερου μεγέθους σε έργα όπως η ηλεκτροκίνηση, η σήμανση, η τηλεδιοίκηση, που η ολοκλήρωσή τους είναι κρίσιμη ώστε να αξιοποιηθούν τα έργα που έχουν ήδη γίνει.

Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας αναμένει επίσης με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις πρώτες ενέργειες του νέου προϊσταμένου υπουργού καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κριτικάρει αποφάσεις που περιελάμβανε η νέα εθνική στρατηγική για τα Logistics ζητώντας την υιοθέτηση περισσότερο πράσινων πολιτικών. Το πλέον κρίσιμο έργο που αναμένει ο κλάδος είναι η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία διαγωνισμού, ωστόσο είναι πλέον αμφίβολο αν θα προχωρήσει.

euro2day.gr
"Σιδηροδρομικά Νέα"