Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Αριθμοί και Στοιχεία για το μοναδικό έργο Μετρό της πόλης

Αριθμοί και στοιχεία για την μεγάλη επέκταση προς Πειραιά

Οι 3 γραμμές του Αθηναϊκού Μετρό σήμερα περιλαμβάνουν 65 σταθμούς (υπολογίζοντας και τους 5 κοινούς σταθμούς με τον Προαστιακό) και εξυπηρετούν ένα πολύ μεγάλο τμήμα της πόλης. Μπορεί μέχρι το 2000 η Αθήνα να ήταν εξαιρετικά πίσω σε δίκτυο Μετρό όμως σήμερα συμπεριλαμβάνεται στα 15 μεγαλύτερα δίκτυα Μετρό της Ευρώπης.
Παρότι δεν καλύπτει το σύνολο της πρωτεύουσας, βελτίωσε όμως αισθητά το δίκτυο της, ενώ υπάρχουν και ικανοποιητικές διασυνδέσεις μεταξύ των τριών γραμμών αλλά και με τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, το Τραμ και τον Προαστιακό.

Η γ`γενιά επεκτάσεων του Μετρό αφορά αυτή τη στιγμή μόνο ένα έργο. Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Αυτή η επέκταση είναι πολύ μεγάλης σημασίας και θα αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα σε όλη την πόλη έχοντας πολλές-πολλές πρωτιές.

Είναι το μεγαλύτερο σε μήκος σήραγγας (7,5 χιλιόμετρα), αριθμό σταθμών (6 σταθμοί) και προϋπολογισμό (660εκ.ευρώ) έργο Μετρό στην Αθήνα μετά την αρχική κατασκευή των γραμμών 2 και 3 που ολοκληρώθηκαν το 2000.

Για πρώτη φορά οι Δήμοι του Πειραιά θα αποκτήσουν τον δικό τους σταθμό Μετρό: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια από το 2018 θα συνδεθούν μέσω των πιο κεντρικών τους σημείων με το δίκτυο Μετρό της Αθήνας. Οι Δήμοι που μένουν εκτός είναι: ο Δήμος Περάματος και ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας που έχει όμως προβλεφθεί να συνδεθούν με το δίκτυο Τραμ.

Για τον Δήμο του Πειραιά, το Μετρό θα φέρει 3 νέους σταθμούς: ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Αυτοί οι σταθμοί αναμένεται να αναζωογονήσουν την εμπορική κίνηση της πόλης, να μεγιστοποιήσουν την ευκολία στην πρόσβαση μέσω του δικτύου Μετρό αλλά και να δώσουν μία νέα όψη στο ταλαιπωρημένο σήμερα κέντρο.

Συνολικά ο Δήμος Πειραιά θα διαθέτει 5 σταθμούς: ΦΑΛΗΡΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΓΡΑΜΜΗ 1), ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΓΡΑΜΜΗ 3). Η επέκταση της γραμμής 3 θα φέρει τον Πειραιά, δεύτερο Δήμο σε σταθμούς Μετρό σε όλη την Αθήνα, μετά τον Δήμο Αθηναίων που διαθέτει περισσότερους από 15 σταθμούς.

Αυτή η αλλαγή θα εξισορροπήσει την σχέση κατοίκων-σταθμών Μετρό που υπάρχει στο Αθηναϊκό Μετρό και που αδικεί σήμερα τον Πειραιά.

Άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο της επέκτασης είναι η αλλαγή στην «πρωτοκαθεδρία» μεταξύ των γραμμών. Για πρώτη φορά από την ύπαρξη Μετρό στην πόλη αλλά και από το 2000 που υπήρξαν 3 γραμμές, η γραμμή 3 θα ξεπεράσει σε σύνολο σταθμών την γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ).

Συγκεκριμένα, σήμερα η γραμμή 1 έχει 24 σταθμούς, η γραμμή 3 έχει 21 σταθμούς και η γραμμή 2 έχει 20 σταθμούς. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης για Πειραιά ο συσχετισμός θα αλλάξει και θα είναι: γραμμή 3-27 σταθμοί γραμμή 1-24 σταθμοί, γραμμή 2-20 σταθμοί.

Η λειτουργία της επέκτασης αναμένεται το 2018, αν δεν υπάρξουν μελλοντικά προβλήματα.



Ypodomes.com