Υπάρχει ενδιαφέρον για επιβατικό τρένο στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Κωνσταντινούπολη
Το εμπορευματικό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από Θεσσαλονίκη για Σκόπια, ακόμη δεν μπήκε κανονικά στις ράγες, παρά τις εξαγγελίες που είχαν σχεδόν πανηγυρικά γίνει προ έτους.
Ωστόσο, όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, η απόφαση για τακτικά δρομολόγια είναι ειλημμένη και από το Φεβρουάριο, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή cargo trains θα φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη για τα Σκόπια.
Ωστόσο, όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, η απόφαση για τακτικά δρομολόγια είναι ειλημμένη και από το Φεβρουάριο, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή cargo trains θα φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη για τα Σκόπια.
«Μέχρι και σήμερα το δρομολόγιο αυτό γίνεται περιοδικά, όταν συμπληρώνονται φορτία αλλά έχουμε πλέον, σε συνεργασία με την MZ των Σκοπίων, λύσει όλα τα τεχνικά θέματα όπως και τα θέματα κόστους. Το δρομολόγιο θα πάει κανονικά σε πλήρη ανάπτυξη, μέσα στο Φεβρουάριο», δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένα άλλο διεθνές δρομολόγιο, αυτή τη φορά επιβατικό, παρουσιάζει ενδιαφέρον , το Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη. Όμως η εταιρεία, που ήταν στον κατάλογο των προς ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεων του δημοσίου, κινείται αναγκαστικά στο πλαίσιο των γενικότερων εξελίξεων. Η υπόθεση «ιδιωτικοποίηση» έχει παγώσει για τα καλά και φυσικά αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η υπόθεση «εθνικές εκλογές».
«Το Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη, με την άνοδο στη τουριστική και εμπορική κίνηση που καταγράφεται, παρουσιάζει πράγματι ενδιαφέρον. Για να ενταχθεί όμως στο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πρέπει προηγουμένως να εξασφαλισθούν οι σχετικές άδειες αλλά και να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις στην υποδομή, ώστε να επιτυγχάνονται ικανοποιητικές ταχύτητες. Είναι πάντως κάτι που μελετάμε με σκοπό να μπει στο πρόγραμμα ένα τακτικό, ημερήσιο δρομολόγιο στη συγκεκριμένη γραμμή, όπως ήδη έχουμε κάνει με τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σκόπια- Βελιγράδι και Σόφια».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που από το 2012 πέρασε σε κερδοφορία, το 2014 θα έχει κύκλο εργασιών στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς, δηλαδή κοντά στα 76 εκατ. ευρώ, ενώ, κερδοφόρα και πάλι, θα εμφανίσει κάπως βελτιωμένα αποτελέσματα στα προ φόρων, δηλαδή κάτι παραπάνω από 2 εκατ. ευρώ.
Η μείωση στη τιμή του πετρελαίου και, κατ΄επέκταση στο πετρέλαιο κίνησης, δεν επηρέασε ούτε αμέσως, αλλά ούτε εμμέσως τη κίνηση με το τρένο, καθώς τα ΚΤΕΛ δεν προχώρησαν σε μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων ενώ, το κόστος των διοδίων, για όσους κινούνται στο εθνικό οδικό δίκτυο, παραμένει υψηλό. Πέραν αυτού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αξιοποιεί και το μειωμένο κόστος που εξασφαλίζουν για την εταιρεία τα τμήματα του δικτύου στα οποία υπάρχει ηλεκτροκίνηση. Στη σιδηροδρομική ΠΑΘΕ, η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2017.
Η ηλεκτροκίνηση, πέραν των υψηλών ταχυτήτων, περιορίζει το κόστος μεταφοράς κίνησης και συντήρησης κατά 35%, σε σχέση με τις ντιζελομηχανές και καθίσταται πιο ελκυστική για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
της Άννης Καρολίδου
voria