Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Κερδοφόρα και το 2014 η ΣΤΑΣΥ, παρά την υποχώρηση εσόδων στο γ΄ τετράμηνο.


  Να καλύψει τις απώλειες από τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων, σε επίπεδο εσόδων, μέσω της διαφημιστικής εκμετάλλευσης των συρμών, επιχειρεί η εταιρεία ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ώστε να διατηρήσει και το 2015 τη λειτουργική κερδοφορία με την οποία αναμένεται να κλείσει και το οικονομικό έτος 2014, σύμφωνα με την «Καθημερινή». 
  Παρά το γεγονός ότι το πρώτο οκτάμηνο του 2014, τα έσοδα της εταιρείας «πετούσαν» με ρυθμό αύξησης 17%, σε σχέση με το 2013, το τελευταίο τετράμηνο του έτους τα έσοδα εμφάνισαν σημαντική υποχώρηση.
  Ο περιορισμός των εσόδων αποδίδεται κυρίως στη μείωση της τιμής των εισιτηρίων και στην ανακατανομή των εσόδων από πωλήσεις, που οδήγησε μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων στην εταιρεία οδικών μέσων (ΟΣΥ).
  Πληροφορίες αναφέρουν ότι, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, η λειτουργική κερδοφορία του 2014 θα «κλείσει» περίπου στα 130 εκατ. ευρώ (δεν έχει ολοκληρωθεί η κατάρτιση των οριστικών οικονομικών αποτελεσμάτων του 2014), έναντι 126 εκατ. ευρώ το 2013.Μπορεί μεν τα αποτελέσματα να είναι θετικά και να εμφανίζει και πάλι λειτουργική κερδοφορία, η εταιρεία που διαχειρίζεται το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ, ωστόσο στόχος είναι αυτή να ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς η μείωση στην τιμή των εισιτηρίων δεν θα αφήσει ανεπηρέαστα τα συνολικά έσοδα.
  Παράλληλα, το 2015 προβλέπεται μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία μπορεί μεν να κατευθύνεται μόνο στην ΟΣΥ, αλλά όσο περιορίζονται τα έσοδα των οδικών μέσων, τόσο αυξάνεται η ανάγκη έμμεσης ενίσχυσής της από τη ΣΤΑΣΥ. Το 2014, η κρατική επιδότηση έκλεισε (ύστερα από προσθήκη επιπλέον 5 εκατ. ευρώ) στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 αυτή δεν θα ξεπεράσει τα 85 εκατ. ευρώ.

Δέλεαρ οι πολλοί επιβάτες

  Η αυξημένη επιβατική κίνηση των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί το μεγαλύτερο δέλεαρ για τον υποψήφιο ανάδοχο. Οι γραμμές 2 και 3 του μετρό (μπλε και κόκκινη γραμμή) μεταφέρουν καθημερινά περίπου 560.000 επιβάτες, έχουν μήκος περίπου 35,8 χλμ. και 36 υπόγειους σταθμούς.
  Η γραμμή 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) μετρά περίπου 25,5 χλμ., 24 σταθμούς και εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 220.000 επιβάτες. Στα οχήματα του τραμ, που εκτελούν 450 δρομολόγια ημερησίως, επιβιβάζονται περίπου 52.000 επιβάτες καθημερινά.
  
 Την ίδια στιγμή «τρέχει» ακόμη ένας, μικρότερος, διαγωνισμός για τη φύλαξη στη ΣΤΑΣΥ. Συγκεκριμένα ο πρόχειρος μειοδοτικός διαγωνισμός, που διεξάγεται αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των αποβαθρών, του κέντρου ελέγχου λειτουργίας, τη διενέργεια περιπόλων εποπτείας και νυχτερινής φύλαξης της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ) για 20 ημέρες, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 60.000 ευρώ.

Πηγή: metaforespress.gr