Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Σιδηρόδρομος: Με ηλεκτρικό η κίνηση των συρμών το 2015

Με εργολαβία 23 εκατομμυρίων ευρώ θα ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης στο κομμάτι Πειραιάς – Αθήνα, Πρόκειται για τμήμα της «αμαρτωλής» σύμβασης 994 για την οποία Ελλάδα κινδυνεύει με επιστροφή κονδυλίων.

Φθηνότερες, ταχύτερες αλλά και ασφαλέστερες θα γίνουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας τους επόμενους μήνες, αφού σε μεγάλο κομμάτι του δικτύου η κίνηση των τρένων θα γίνεται με την χρήση ηλεκτροκίνητων μηχανών και όχι ντιζελοκίνητων, όπως σήμερα.
Τα έργα της ηλεκτροκίνησης πλησιάζουν, επιτέλους μετά από πολύ μεγάλη καθυστέρηση, στην ολοκλήρωσή τους και το επόμενο διάστημα αναμένεται ηπροκήρυξη της τελευταίας εργολαβίας με την οποία θα γίνει ηλεκτροκινούμενο το τμήμα που υπολείπεται στο νότιο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σταδιακή παράδοση των έργων

Μέσα στην εβδομάδα ξεκινά η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αφίδνες – Οινόη και έτσι τα τρένα θα είναι ηλεκτροκινούμενα στην προαστιακή γραμμή της Χαλκίδας, όπου τα έργα είχαν ολοκληρωθεί νωρίτερα, στις αρχές του καλοκαιριού.

Βέβαια οι επιβάτες που θα κινούνται στη γραμμή Αθήνας -Χαλκίδας θα υποχρεώνονται σε μετεπιβίβαση στο σταθμό των Αφιδνών. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015 υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα ανάταξης της ηλεκροκίνησης στο τμήμα από τον σταθμό της Οινόης ως τον σταθμό της Τιθορέας, ενώ θα απομένει σε εκκρεμότητα το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, όπου η νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή βρίσκεται υπό κατασκευή.

Αθήνα – Πειραιάς με νέα εργολαβία 

Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ σχεδιάζει το επόμενο διάστημα την προκήρυξη του τελευταίου τμήματος που θα αφορά στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα από τον Πειραιά ως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας. Το εν λόγω έργο με προϋπολογισμό της τάξης των 23 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα μπορέσει να ολοκληρωθεί σε έναν περίπου χρόνο, οπότε αναμένεται ότι θα είναι έτοιμο στα μέσα του 2016.
Σε εκκρεμότητα όμως παραμένει το τμήμα του δικτύου από τον σταθμό της Αθήνας ως της Τρεις Γέφυρες, συνολικού μήκους 2,3 χιλιομέτρων. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα αλλά ιδιαίτερα νευραλγικό προκειμένου να είναι εφικτή η εκμετάλλευση των έργων που έχουν ήδη εκτελεστεί, αλλά και αυτών που σχεδιάζονται.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει η πρόβλεψη το συγκεκριμένο κομμάτι είτε να εκτελεστεί με κάποια επέκταση κάποιας από τις τρέχουσες εργολαβίες, είτε να ενταχθεί τελικά στην εργολαβία που θα προκηρυχθεί για το τμήμα των Αθήνα - Πειραιάς.

Μάρω Τσαντήλα
euro2dey