Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

Καμίνης: Σημαντικό έργο πνοής η νέα Γραμμή Μετρό, θα στηρίξουμε το έργο

Ζήτησε να ενημερωθούν οι κάτοικοι

Θετικός αλλά συγκρατημένος στις δηλώσεις του ήταν ο Δήμαρχος Αθηναίων σχετικά με το νέο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό που αφορά την δημοπράτηση για κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή. Nωρίτερα είχαν συζητήσει γενικότερα για το θέμα της αστικής βιώσιμης κινητικότητας στην Αθήνας. Ο Δήμαρχος δήλωσε:

«Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ πρώτα απ’ όλα γιατί δείχνετε αυτό το πνεύμα συνεργασίας για ένα τόσο σημαντικό έργο, που θα επηρεάσει τα επόμενα χρόνια τη ζωή των κατοίκων της Αθήνας, αλλά όλοι το γνωρίζουμε ότι το μετρό είναι ένα μέσο συγκοινωνίας το οποίο έχει συγκεντρώσει την απόλυτη συμφωνία και επιδοκιμασία του συνόλου των πολιτών της Αθήνας και της Ελλάδας.

Είναι ένα από τα λίγα έργα, τα οποία έχει αγκαλιάσει ο ελληνικός λαός. Και η γραμμή αυτή η οποία έχει σχεδιαστεί και προχωρά πια η κατασκευή της, η υλοποίησή της, είναι μια γραμμή που καλύπτει, όποιος δει το χάρτη, ένα εμφανές κενό. Έρχεται ν’ ανακουφίσει γειτονιές της Αθήνας οι οποίες δεν εξυπηρετούνταν από το μετρό.

Το μετρό όπως είχε σχεδιαστεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις όποιοι έχουν παρακολουθήσει τα πράγματα ξέρουν ότι όπως είχαν σχεδιαστεί οι στάσεις δε συγκέντρωσαν πάντοτε την ομοφωνία των πολιτών. Υπάρχουν κάποιες στάσεις του μετρό οι οποίες είναι ακόμη αμφιλεγόμενες κατά πόσο σχεδιάστηκαν, τότε, σωστά. Ευκαιρία είναι λοιπόν τώρα, με τη βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να διοργανώσουμε όλες εκείνες τις απαραίτητες διαδικασίες στις γειτονιές, προκειμένου να ενημερώσουμε τους ανθρώπους για το έργο το οποίο πρόκειται να εκτελεσθεί, ν’ ακούσουμε τις απόψεις τους, να λειάνουμε ενδεχόμενες διαφορές, ούτως ώστε να προχωρήσουν ακώλυτα, μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης, όλες οι φάσεις εκείνες προκειμένου να έχουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το μετρό στην πόλη μας.

Να σας πω γενικότερα: Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας της πόλης είναι πρώτο στην ατζέντα όχι μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά παγκοσμίως. Χτες επέστρεψα από μία επίσκεψη στη Μαδρίτη. Στη Μαδρίτη εγώ έχω ζήσει δυο χρόνια, την αγαπάω πάρα πολύ, από το ’84 μέχρι το ’86, για λόγους επιστημονικούς είχα ζήσει δυο χρόνια σ’ αυτή την πόλη.

Επέστρεψα μετά από 30 χρόνια και είδα μια πόλη, μια μητρόπολη ζωντανή, που προχωράει με ραγδαία βήματα προς το μέλλον, παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ισπανία. Σημειώνω ότι η ανεργία στην Ισπανία είναι παραπλήσια με τη δική μας. Σας πληροφορώ ότι αυτές τις μέρες ακριβώς συζητείται η επέκταση της πεζοδρόμησης στην πόλη σχεδόν σε όλο της το κέντρο. Μιλάμε για ένα τεράστιο κέντρο.

Τα πρώτα πιλοτικά βήματα έγιναν σε κάποιες γειτονιές και απέδωσαν. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για την πόλη μας να ενισχύσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα μέσα από τη σωστή και προγραμματισμένη πεζοδρόμηση. Εδώ έχουμε πάρα πολλά να πούμε με το Υπουργείο, όπως γενικά για τα θέματα της κινητικότητας στην πόλη, για τις συγκοινωνίες, για τα πεζοδρόμια. Για τη διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη.

Γιατί ζούμε σε μια πόλη όπου ουσιαστικά αν δεν υπάρχει διάθεση συνεργασίας από τον εκάστοτε Υπουργό Μεταφορών, ο Δήμαρχος δυστυχώς, ντρέπομαι που το λέω, έχει ελάχιστες δυνατότητες παρέμβασης στα θέματα κίνησης στην πόλη. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι η οδός Αθηνάς που περνά μπροστά από το Δημαρχείο, η εμβληματική αυτή οδός δεν υπάγεται στο Δήμο.

Κάναμε μια πρώτη συζήτηση με τον Υπουργό και είπαμε ότι όλα αυτά τα θέματα συναρμοδιοτήτων, όλο αυτό τον παραλογισμό που δεν αφορά μόνο την Αθήνα, αφορά και όμορους Δήμους και συνολικά τη χώρα, όλα αυτά θα κοιτάξουμε να τα απλουστεύσουμε. Οι δρόμοι που είναι μέσα στην Αθήνα, πρέπει να είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου. Αυτό λέει η λογική.

Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Χρυσοχοϊδη για τη διάθεση συνεργασίας που έδειξε. Να πω επίσης ότι εμείς βλέπουμε την Αθήνα ενταγμένη αρμονικά μέσα στο λεκανοπέδιο, οπότε και με τους όμορους Δήμους θα πρέπει να είμαστε σ’ έναν διαρκή διάλογο και σε μια διαρκή συνεργασία γιατί ζούμε σ’ ένα λεκανοπέδιο το οποίο όχι μόνο έχει οικοδομικά ουσιαστικά ενοποιηθεί, αποτελεί μια ενότητα οικοδομική, πολεοδομική, ενότητα στις υποδομές, μια ενότητα στα θέματα της προστασίας του περιβάλλοντος, στα θέματα ακόμη της ασφάλειας.

Γι’ αυτό, όσο δεν υπάρχει μια μητροπολιτική πραγματική Διοίκηση στο λεκανοπέδιο, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική η συνεργασία τόσο μεταξύ των Δήμων και του Υπουργείου όσο και των Δήμων μεταξύ τους. Επομένως χαιρετίζουμε το μετρό. Ο Δήμος Αθηναίων θα βοηθήσει σε όλα τα ζητήματα που τον αφορούν και ειδικά στη διαβούλευση με τους κατοίκους, ούτως ώστε να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την ακώλυτη περάτωση του έργου.

ypodomes.com