Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΡΟ Στις ράγες το 2023!

Ούτε το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία το 2023.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Αυτό υποστήριξαν για άλλη μια φορά οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο έργο, υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι οι αρχαιότητες αλλά οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, η ροή της χρηματοδότησης, οι διεκδικήσεις του αναδόχου και τεχνικά θέματα.
«Το μετρό επρόκειτο να ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια, είμαστε στον όγδοο χρόνο από την έναρξη κατασκευής, και δεν θα τελειώσει αν δεν περάσουν άλλα οκτώ χρόνια. Λέγαμε ότι πάει για το 2020 και σήμερα λέμε ότι και με κανονικούς ρυθμούς θα τελειώσει το 2023. Άλλωστε χρειάζονται δεκαοκτώ μήνες δοκιμών», ανέφερε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο ΕΚΘ ο επανεκλεγείς πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων, Χάρης Κυπριανίδης. Ο ίδιος περιέγραψε ότι οι μετροπόντικες που μεταφέρονται από τον σταθμό της Ανάληψης στο τέρμα της Νέας Ελβετίας δεν θα μπορέσουν να ξεκινήσουν τη διάνοιξη των σηράγγων διότι δεν έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις στον σταθμό Βούλγαρη. «Πρέπει να κατασκευαστούν οι διαφραγματικοί τοίχοι στη Βούλγαρη για να μπορέσουν να περάσουν οι μετροπόντικες. Όσο δεν τελειώνει το ζήτημα των απαλλοτριώσεων, τα μηχανήματα θα είναι απλώς αποθηκευμένα», είπε.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ 43 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Το ζήτημα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον σταθμό της Βενιζέλου, ζήτημα ανοιχτό εδώ και ενάμιση χρόνο, είναι το χαλί κάτω από το οποίο κρύβονται τα πραγματικά προβλήματα του έργου, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του σωματείου, αρχαιολόγο Δημήτρη Παππά. Ο κ. Παππάς περιέγραψε ότι αποφασίστηκε να δοθούν επιπλέον 43 εκατ. ευρώ για να γίνει το υπόλοιπο 28% των ανασκαφών, αλλά η τελική έγκριση δεν έχει δοθεί, καθώς το ζήτημα κόλλησε στην αρχή ελέγχου συμβάσεων. Στη συνέχεια πρέπει να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν να κυρωθεί από τη Βουλή, και εφόσον όλα πάνε καλά τα χρήματα θα εκταμιευτούν μετά από δύο μήνες. «Ακόμη κι αυτά τα χρήματα δεν επαρκούν. Τα 10 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για μελέτες και την υλοποίηση της λύσης που θα αποφασιστεί στη Βενιζέλου», είπε ο κ. Παππάς. Μέχρι σήμερα για τα αρχαιολογικά έργα του μετρό έχουν εγκριθεί 92 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων δαπανήθηκαν τα 85 εκατ. ευρώ και απομένουν στο ταμείο 7 εκατ. ευρώ (εκτός των επιπλέον 43 εκατ. ευρώ).
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έκαναν λόγο και για κακή αντιμετώπιση των εργαζομένων στο έργο, για άθλιες συμβάσεις με μειώσεις μισθών και για αντισυνταγματικούς όρους, που στερούν από τους εργαζόμενους τα προβλεπόμενα από την εργατική νομοθεσία δικαιώματα. Πρόσθεσαν δε ότι αν χρειαστεί θα επικαλεστούν δικαστική απόφαση του 2012, που τους είχε δικαιώσει ως προς κάποια αιτήματά τους. Ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, που ήταν παρών στη συνέντευξη Τύπου, εκτίμησε μεταξύ άλλων ότι υπάρχει έλλειψη πόρων για τη συνέχιση των εργασιών στο μετρό διότι τα προβλεπόμενα χρήματα διατέθηκαν για άλλο σκοπό.