Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Από Πειραιά στην Τσεχία μέσω ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

Δεν μας πήρε και πολύ, μόλις...20 μήνες! Αυτή τη φορά λειτούργησε η σιδηροδρομική εμπορευματική γραμμή του λιμένα Ικονίου και τα πρώτα εμπορεύματα της Cosco και άλλων κινεζικών εταιρειών αναχώρησαν από τον Πειραιά, με προορισμό χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Αργήσαμε λίγο, αλλά τα καταφέραμε...Πράγματι, χθες στο λιμένα Ικονίου βρισκόταν ένα, γεμάτο από κοντέινερ, εμπορευματικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο αναχώρησε με προϊόντα κινεζικών εταιρειών, κυρίως της Huawei. Πριν από 1,5 και πλέον χρόνο, παρ' όλο που η κυβέρνηση εξήγγειλε την συνεργασία Cosco-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αυτή βρισκόταν σε πολύ πρώιμο στάδιο. Απόδειξη: Τότε η αντιπροσωπεία της ελληνικής κυβέρνησης είχε φτάσει στο Ικόνιο, με συρμό του... Προαστιακού.
Ωστόσο, σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει, με αμοιβαία οφέλη για την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τις προηγούμενες ημέρες τα πρώτα βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φορτωμένα με προϊόντα υψηλής τεχνολογίας της αμερικανικής πολυεθνικής ΗΡ, αναχώρησαν από τον Πειραιά για την Τσεχία.
Σε πρώτη φάση, η οποία μπορεί να διαρκέσει όλη τη θερινή περίοδο, τα δρομολόγια θα έχουν πιλοτικό χαρακτήρα. Σύμφωνα με παλαιότερη ενημέρωση από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αναχωρούν δύο αμαξοστοιχίες την εβδομάδα, που θα μεταφέρουν περίπου 80 containers, με προϊόντα της ΗΡ.
Τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φτάνουν στην Τσεχία, αφού προηγουμένως περάσουν από έξι χώρες. Η διάσχιση πολλών χωρών ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους χρειάστηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διεξαγάγει εξαντλητικές διαπραγματεύσεις με τις, κατά τόπους, αρμόδιες αρχές.
Η μεταφορά προϊόντων για λογαριασμό της ΗΡ, της Huawei και άλλων εταιρειών, κυρίως πελατών της Cosco, αποτελεί, για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία, σημαντικό βήμα στην προσπάθεια να αυξήσει το κομμάτι των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πρόκειται για συνεργασία την οποία επιθυμούν να ενδυναμώσουν τόσο η ελληνική όσο και η κινεζική πλευρά. Αυτό ακριβώς σηματοδότησε και η κοινή παρουσία, στις εγκαταστάσεις της Cosco, των πρωθυπουργών Ελλάδας και Κίνας κ.κ. Α. Σαμαρά και Λι Κετσιάνγκ.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά, ο Κινέζος πρωθυπουργός, αφού πρώτα σημείωσε ότι η Ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Κίνας, χαρακτήρισε το λιμάνι «μαργαριτάρι της Μεσογείου», υπογραμμίζοντας ότι ο Πειραιάς μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου, σε συνδυασμό με τη σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Γενικότερα, βασικό πλεονέκτημα της χώρας αποτελεί το γεγονός ότι τα εμπορεύματα, που θα φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια και θα προωθούνται στον προορισμό τους μέσω του σιδηρόδρομου, έχουν χρονικό όφελος 7 έως 10 ημερών, φτάνοντας νωρίτερα στον προορισμό τους, εν συγκρίσει με τους παραδοσιακούς θαλάσσιους δρόμους, μέσω των λιμανιών της Βόρειας Ευρώπης.
Πάντως, ουσιαστική ανάπτυξη της εμπορευματικής μεταφοράς με το σιδηρόδρομο θα μπορέσει να επιτευχθεί όταν ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός του σιδηροδρομικού δικτύου, κάτι που προσδιορίζεται χρονικά στις αρχές του 2017.

enet.gr