Στα τέλη του 2016 υπολογίζεται ότι θα γίνεται σε 3,5 ώρες το ταξίδι με τρένο στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα, καθώς θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο Τιθορέας - Δομοκού.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η κοινοπραξία που ανέλαβε την αναβάθμιση του δικτύου (Άκτωρ ΑΤΕ, J&P, ΑΒΑΞ Α.Ε., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.) ολοκλήρωσε τις εργασίες διάνοιξης της σήραγγας Όθρυος, τη δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ. που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της εργολαβίας.
Εδώ και ένα χρόνο έχει ανοιχθεί η μεγαλύτερη σήραγγα της Ελλάδος, του Καλλιδρόμου, μήκους 9,25 χλμ., μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού Τιθορέας και Λιανοκλαδίου και είναι σε εξέλιξη τα έργα επιδομής. Η σήραγγα Όθρυος διανοίχτηκε στο τμήμα μεταξύ των σταθμών Λιανοκλαδίου και Δομοκού. Το συνολικό έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα - Δομοκός, προϋπολογισμού 374 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με νέα γραμμή μήκους 106 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με τη δίδυμη σήραγγα και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο σιδηροδρομικό σταθμό. Περιλαμβάνει συνολικά τέσσερις σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους 30.837 μ.(σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος), 12 σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 4.499,61 μ., 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.374,75 μ.,έξι Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1.708 μ., 49 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 6.086,88 μ., 32 ανισόπεδες διαβάσεις συνολικού μήκους 2.764,50 μ., δύο νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.
Η ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι τοποθετείται στα τέλη του 2015 και ένα χρόνο αργότερα στο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός. Με την παράδοση του έργου το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα εκτελείται με ηλεκτροκίνητα τρένα, με ταχύτητες που θα φτάνουν στα 200 χλμ. ανά ώρα.