Δουλειά έπιασαν τελικά οι μπουλντόζες στην επέκταση του Τραμ στον Πειραιά. Μετά από πολύ μεγάλες καθυστερήσεις εδώ και μερικές ημέρες σε τμήματα της επέκτασης ξεκίνησε το σκάψιμο για να δημιουργηθεί η απαραίτητη υποδομή τοποθέτησης των τροχιόδρομων του Τραμ.
Το έργο που υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2013, συνάντησε πολλά προβλήματα με τις μελέτες εφαρμογής ενώ το δύσκολο «οδικό τοπίο» του Πειραιά έκανε τα πράγματα ακόμα χειρότερα οδηγόντας το έργο σε καθυστέρηση.
Η προσπάθεια που καταβάλλεται πλέον είναι να ολοκληρωθούν τα έργα μέχρι το τέλος του 2015 έτσι ώστε να απορροφηθούν όλα τα κονδύλια από το ΕΣΠΑ και να μην έχουμε εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής.
Ένα από τα πρώτα εργοτάξια που ξεκίνησαν το σκάψιμο για να φτάσει το Τραμ στον Πειραιά είναι στην στροφή από την Μικράς Ασίας προς την Γ.Λαμπράκη. Σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό το επόμενο διάστημα τα έργα θα γίνουν πολύ έντονα σε όλο το μήκος της επέκτασης της γραμμής επιδιώκοντας πάντα να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο.
Εκεί που ποντάρουν πολύ είναι στα προκατασκευασμένα τμήματα που εξοικονομούν πάρα πολύ χρόνο καθώς όλη η «δουλειά» γίνεται εκτός των εργοταξίων. Όταν ολοκληρώνονται τα τμήματα μεταφέρονται με ειδικά οχήματα και τοποθετούνται το ένα μετά το άλλο στο οδόστρωμα.
Οι κυκλοφοριακές αλλαγές που ίσχυσαν σταδιακά από τον περασμένο Φεβρουάριο έκαναν την μετακίνηση στο κέντρο του Πειραιά πραγματική κόλαση ενώ το φαινόμενο της στάθμευσης αριστερά και δεξιά των οδικών αξόνων κάνει την κίνηση μαρτύριο.
Προς το παρόν ανέπαφα έχουν μείνει τα τμήματα από το Καραϊσκάκη μέχρι την συμβολή με την Λαμπράκη, το τερματικό τμήμα στο λιμάνι καθώς και οι μεγάλες διασταυρώσεις στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά. Μετά το καλοκαίρι πιστεύεται ότι θα δούμε σιγά-σιγά να καταλαμβάνονται συνολικά όλοι οι χώροι.
Τα πρώτα δρομολόγια της επέκτασης προς Πειραιά αναμένεται να τα δούμε το καλοκαίρι του 2016 καθώς θα πρέπει να υπάρξει και μία δίμηνη-τρίμηνη δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής για να διαπιστωθεί η ασφάλεια των κατασκευών.
Να θυμίσουμε πως η επέκταση των 5,4χλμ θα δημιουργήσει μία κυκλική μονή γραμμή που από το Στάδιο Καραϊσκάκη και την Μικράς Ασίας θα εισέρχεται στην Γ.Λαμπράκη, θα στρίβει στην Βασιλέως Γεωργίου θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι, 59 μέτρα από τον σταθμό του Μετρό ενώ στην επιστροφή θα χρησιμοποιεί την Εθνικής Αντιστάσεως και την Ομηρίδου Σκυλίτση για να «κουμπώσει» με τον σημερινό τερματικό σταθμό στο ΣΕΦ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com