Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Σιδηροδρομική σύνδεση Σκοπίων-Θεσσαλονίκης

Ξεκίνησαν τα δρομολόγια εμπορικών αμαξοστοιχιών από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Σκόπια, ενώ επίκειται η έναρξη ανάλογης πρωτοβουλίας και με προορισμό τη Σόφια. Το όλο εγχείρημα αποτελεί «καρπό» της συνεργασίας μεταξύ ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δίνει τη δυνατότητα προώθησης εμπορευματοκιβωτίων με τακτικά σιδηροδρομικά δρομολόγια από το λιμάνι της συμπρωτεύουσας προς γειτονικές αγορές. Βάσει του αρχικού προγραμματισμού, τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. Την ίδια στιγμή, χθες, στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ ελλιμενίστηκε το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο για τη φετινή σεζόν, το Louis Cristal, με περίπου 500 επιβάτες, στην πλειονότητά τους Έλληνες.

Το Louis Cristal έφτασε στη Θεσσαλονίκη προερχόμενο από την Καβάλα και αναχώρησε τo απόγευμα με προορισμό το Λαύριο, που αποτέλεσε και την αφετηρία του ταξιδιού του. Στα πλάνα της Louis Cruises είναι από το 2016 και έπειτα να συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη, είτε σαν home-port για κρουαζιέρες της, είτε να εντάξει την πόλη σαν σταθμό κρουαζιέρας, με συχνές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

Από τον Μάιο και μετά αναμένεται να πυκνώσουν οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου συνολικά φέτος θα προσεγγίσουν 25 κρουαζιερόπλοια διαφόρων εταιρειών, έναντι 18 πέρσι και 11 το 2012. Πέρσι ο αριθμός επιβατών των κρουαζιερόπλοιων ήταν σημαντικά μεγαλύτερος έναντι του 2012, φθάνοντας τους 14.700, από 8.014. Θετικά στην αύξηση της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη επιδρούν οι ενέργειες του ΟΛΘ τα τελευταία χρόνια, για τη διευθέτηση μιας σειράς ζητημάτων, που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων, τις γρήγορες διαδικασίες εισόδου/εξόδου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την πιστοποίηση των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας, τα χαμηλά τέλη προσόρμισης και την πρώτη, φιλική, εικόνα της πόλης προς τους επισκέπτες της. Η διοίκηση του ΟΛΘ έχει επισημάνει πως χρειάζεται να δημιουργηθεί μόνιμη υπηρεσία στο πλαίσιο του δήμου ή της περιφέρειας, πλαισιωμένη από επιτροπή φορέων της πόλης, η οποία θα αναλάβει να κάνει τη Θεσσαλονίκη γνωστή στο κοινό της κρουαζιέρας. Μεσοπρόθεσμα η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει λιμάνι εκκίνησης (home port) για κρουαζιερόπλοια, ενώ ήδη μια εταιρεία κρουαζιεροπλοίων το 2013 για πρώτη φορά πραγματοποίησε διανυκτερεύσεις στην πόλη, τις οποίες και θα διπλασιάσει φέτος.

Δ.Δ.
imerisia.gr 

Φωτό αρχείο "Σ.Ν"