Στη δημιουργία ενός νέου προτύπου για τα ταξίδια πολυτελείας στοχεύει ο γαλλικός όμιλος σιδηροδρόμων SNCF
Ονειρεμένα ταξίδια, ανάλογης πολυτέλειας και μυστηρίου με εκείνα του παρελθόντος, υπόσχεται – αν και με λιγότερο «ατμοσφαιρικές» αυτοκινητάμαξες – η SNCF
Το Orient Express, που για περισσότερο από 120 χρόνια αντιπροσώπευε την κομψότητα και την πολυτέλεια των ταξιδιών με το τρένο σε μια εποχή που ο χρόνος δεν ήταν τόσο πολύ χρήμα, μπαίνει ξανά σε λειτουργία μετά τον τερματισμό της λειτουργίας του το 2009. Ο γαλλικός όμιλος σιδηροδρόμων και μεταφορών SNCF, ο οποίος έχει κατοχυρώσει τα δικαιώματα της επωνυμίας Orient Express από το 1977, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δώσει ξανά ζωή στο ιστορικό τρένο για να εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ Παρισιού και Βιέννης.
Νέο πρότυπο
Οπως δημοσιεύεται στον διεθνή Τύπο, τον ερχόμενο Απρίλιο η γαλλική επιχείρηση σχεδιάζει να δημιουργήσει μια θυγατρική εταιρεία που θα έχει όλα τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του ονόματος του ιστορικού τρένου. Η SNCF, που ελπίζει ότι θα δημιουργήσει ένα νέο πρότυπο για τα ταξίδια πολυτελείας, έχει ήδη έρθει σε συμφωνία με τον γάλλο δισεκατομμυριούχο και πρόεδρο του ομίλου ειδών πολυτελείας Luis Vuitton Moet Hennessy Μπερνάρ Αρνό για τον σχεδιασμό μιας σειράς από θεματικά βαγόνια που θα είναι εξοπλισμένα με μοντέρνα έπιπλα και φωτιστικά.
Το ανακαινισμένο Orient Express, που θα εκτελεί τρία ταξίδια κάθε εβδομάδα και θα μπορεί να μεταφέρει 150 επιβάτες, αναμένεται να μπει (ξανά) σε τροχιά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ το ύψος της επένδυσης του γαλλικού ομίλου υπολογίζεται μεταξύ 40 και 60 εκατ. ευρώ. Το τρένο θα αποτελείται από 16 βαγόνια, τα οποία θα μειώνονται σε 12 ή 14 κατά τους χειμερινούς μήνες.
Εκθεση βαγονιών
Η κρατική SNCF ωστόσο δηλώνει ότι σκοπεύει να δώσει τον απαραίτητο χρόνο στη διαδικασία αναβίωσης του Orient Express ώστε να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί με τον καλύτερο τρόπο. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα όνομα συνώνυμο του πολυτελούς ταξιδιού και του γαλλικού τρόπου ζωής» τονίζει χαρακτηριστικά ο Φρανκ Μπέρναρντ, ο οποίος θα αναλάβει τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου και του επικεφαλής του Τμήματος Ανάπτυξης στη θυγατρική εταιρεία.
Τον Απρίλιο η εταιρεία σχεδιάζει να εγκαινιάσει μια έκθεση με τα παλιά βαγόνια του Orient Express στο Ινστιτούτο του Αραβικού Κόσμου στο Παρίσι, η οποία θα ταξιδέψει κατά μήκος των διαδρομών και θα κάνει στάση σε αρκετές από τις ευρωπαϊκές πόλεις από όπου πέρασε το θρυλικό τρένο.
Η Αγκαθα Κρίστι
Το Orient Express ξεκίνησε τα ταξίδια του το 1883 και το πρώτο δρομολόγιο που εξυπηρετούσε ήταν μεταξύ Παρισιού και Κωνσταντινούπολης. Το 1977 ο προορισμός της Κωνσταντινούπολης αντικαταστάθηκε από τη Βιέννη στην οποία ταξίδευε ως και το 2007. Τα δύο τελευταία χρόνια λειτουργίας του, ως και το 2009, οπότε και τερματίστηκε όντας θύμα των τρένων υψηλής ταχύτητας και των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, το ταξίδι του Orient Express είχε περιοριστεί μεταξύ Στρασβούργου και Βιέννης.
Η δεκαετία του 1930 είδε τις υπηρεσίες του Orient Express σε πλήρη ανάπτυξη με τρεις συρμούς: το Orient Express, το Simplon Orient Express και το Arlberg Orient Express.
Αυτό που εκτίναξε όμως τη φήμη του πιο διάσημου τρένου στον κόσμο ήταν το αστυνομικό μυθιστόρημα της Αγκαθα Κρίστι που γράφτηκε και δημοσιεύθηκε το 1934 με τίτλο «Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές» και τριάντα χρόνια αργότερα, το 1974, μεταφέρθηκε με μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο.
Ντούνη Εφη
ΤΟ ΒΗΜΑ
Ντούνη Εφη
ΤΟ ΒΗΜΑ