Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014

Πολυνομοσχέδιο: Τι αλλάζει στον ΟΣΕ

Αναδιατυπώνεται ο «νόμος Ρέππα» για τον σιδηρόδρομο. 

Η περιουσία του ΟΣΕ, η οποία μετά το «πράσινο φως» της Κομισιόν στον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να μεταβιβαστεί στο Δημόσιο, με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών.
Τα ακίνητα, η κυριότητα των οποίων επρόκειτο να μεταβιβαστεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παραμένουν τελικά στον ΟΣΕ. 
Νομιμοποιούνται όλα τα παλαιά σιδηροδρομικά ακίνητα που έχουν χτιστεί προ το 1955.
Εξαιρούνται από την κατεδάφιση ακίνητα της ΓΑΙΑΟΣΕ που κατασκευάστηκαν πριν από το 1983, ενώ αναστέλλεται η κατεδάφιση για τα ακίνητα που ανεγέρθηκαν μεταξύ 1983 και 2011.
Μετά την έκδοση ειδικών βεβαιώσεων θα επιτρέπεται η έκδοση αδειών δόμησης για προσθήκες και επεκτάσεις και ανέγερση κτιρίων του σιδηροδρόμου.
Νομιμοποιείται η τροποποίηση ακινήτων τα οποία διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ και δεν διαθέτουν περιβαλλοντικούς όρους ή έχουν κατασκευασθεί καθ' υπέρβαση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων.
Εκδίδεται προσωρινή άδεια τριετούς διάρκειας για την αδειοδότηση μηχανολογικών εγκαταστάσεων, μηχανοστασίων και αμαξοστασίων στου σιδηρόδρομου, που δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας ή άδεια λειτουργίας σε ισχύ.
Διαγράφονται πρόστιμα και τέλη που είχαν καταλογιστεί σε σιδηροδρομικά ακίνητα.

Επίσης, προβλέπεται συνολική ρύθμιση-«σκούπα» για την περιουσία του σιδηροδρόμου, την οποία διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, που θα της επιτρέψει να προχωρήσει πιο εύκολα στην εκμετάλλευση των ακινήτων του ΟΣΕ. Παράλληλα, προβλέπονται ρυθμίσεις που αλλάζουν την περίμετρο της αποκρατικοποίησης των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, αφού τα ακίνητα που αρχικά σχεδιαζόταν να λάβουν ως «προίκα» παραμένουν στο Δημόσιο, το οποίο θα τα εκμισθώσει με μακροχρόνιες συμβάσεις σε τιμές αγοράς.
Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει και μία διάταξη πολιτικού συμβολισμού, η οποία προβλέπει την κατάργηση της Διυπουργικής Επιτροπής ΔΕΚΟ και την αντικατάσταση των αποφάσεών της από κοινές αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών και του εκάστοτε αρμόδιου υπουργού.
ΤΟ ΒΗΜΑ