Δεν θα μοιάζει με κανένα από τα
υπάρχοντα υπόγεια σιδηροδρομικά δίκτυα, οι διαστάσεις του -χωρίς υπερβολή- θα
μπορούσαν να χαρακτηριστούν και «φαραονικές», ενώ η...
άσκοπη χλιδή που θα το
χαρακτηρίζει πρόκειται να αποτελέσει το σήμα κατατεθέν του- Ταυτόχρονα, κι όταν
θα αρχίσει να λειτουργεί, οι γυναίκες της χώρας «θα μπορούν να κυκλοφορούν
χωρίς ανδρική συνοδεία», καθώς θα έχουν δικά τους βαγόνια, στα οποία θα
επιβιβάζονται μόνες!
Ο βασιλιάς της χώρας Αμπντάλα
αποφάσισε να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη ήδη από το 2011, καθώς το εν λόγω
έργο αποτελεί τμήμα ενός μεγαλόπνοου προγράμματος δημοσίων έργων, συνολικού
προϋπολογισμού 130 δισ. δολαρίων. Στόχος; Επισήμως τουλάχιστον είναι η μείωση
του μποτιλιαρίσματος που παρατηρείται καθημερινά στους δρόμους, καθώς και η
μείωση της ρύπανσης στη σαουδαραβική πρωτεύουσα. Στην πραγματικότητα όμως, όπως
σχολιάζουν αναλυτές, στόχος του βασιλιά Αμπντάλα δεν είναι άλλος από το να
«διασκεδάσει με εντυπωσιακά έργα σαν κι αυτό το τσουνάμι λαϊκής δυσαρέσκειας»,
που τελευταία εκδηλώνεται ολοένα και πιο συχνά. Ο μονάρχης, λοιπόν, βλέπει πως
μέσα από κινήσεις εντυπωσιασμού -στο νέο μετρό ένας από τους σταθμούς θα
διαθέτει επίχρυσους τοίχους και ταβάνια- θα καταφέρει να κατευνάσει τις
αντιδράσεις.
Το κόστος του έργου θα αγγίξει τα
22,5 δισ. δολάρια και την κατασκευή θα αναλάβουν -κυρίως- ξένες κατασκευαστικές
εταιρίες.
"Δημοκρατία"
